2017. április 7.

Egy őrült naplója egy "őrült" héten

Ha színész, akkor Pál András. (Ő is tud őrültet játszani)
S éppígy kijelenthetem: ha színészarc, amire nem kedvelek ránézni: az Keresztes Tamás. S itt nem a színészi kvalitásaira gondolok, hanem, hogy nekem fura, egyszerűen feszült leszek, ha látom. S persze láttam már.

S láttam tegnap az Egy őrült naplójában.
Nem szeretnék Gogolról értekezni, az orosz szépirodalomról annyi jut eszembe, hogy kb. 25 éve kedveltem az iskolai kötelezőket. Na még annyi, hogy kortársban Ulickaja is jó.

Visszatérve KT-ra és  Gogolra, vagy éppen az őrültségre: ez Keresztes Tamás főműve, főszerepe lehet. Olvastam,hogy Darvas Iván is játszotta Popriscsint, a hivatalnokot, kb. ugyanilyen negatív viszonyom van az arcához.
Keresztes brillírozik ebben a szerepben. Fantasztikus arcjáték, szemjáték, ujj-játék. Pörög, belakja a díszletet. S míg én közben bedilizek, hogy egy őrültet látok, s annak agymenéseit, amik össze-vissza csaponganak hivatalról, szerelemről, Maggie-ről.. néha azon gondolkodtam, értem-e miről beszél, vagy csak figyeljem, megmarad-e az ép esze egy ilyen fergeteges játék után? Vajon hogyan tud hazamenni az Őrült eljátszása után? Vajon hogy vezeti le a szerep adta feszültséget?
Egyébként néhol belefáradtam a gondolkozásba, éppen unni kezdtem, de akkor pont jelenetváltás volt, s nekem újra jó volt
Mellettem többen nevettek... én nem, azaz egyetlen egyszer, a színdarabjánál. Én sajnáltam. Végi, végig, az elejétől a végéig sajnáltam.

Majdnem két órás darab, feszültség, hanghatások, zene. S még annyi: ha Pál András férfiassága, akkor éppen ennek hiánya (is) taszít KT-tól. Legelöl ültem, és képtelen voltam levenni a szemem róla, amikor egyetlen alsógatyában járkált fel-s alá. Képtelen voltam levenni a szemem róla, hogy mennyire nem az én zsánerem (ha van nekem olyan) férfiként.

Szóval a főműve. Kértem Szilvit, írja meg, hogy kihagyhatatlan-e az előadás, erre nem tudott egyértelmű választ adni. Ha szereted nézni a szereplő minden apró mozdulatát, ha színésznek készülsz, vagy színházi szakembernek, ha szereted Gogolt, vagy Keresztes Tamást, ha rábeszélnek a darabra: mindenképpen igen, nézd meg! A fantasztikust közelíti. Ha miért?-eket vagy éppen válaszokat keresel benne, Gogolban, a saját életedben, meg ilyenek, akkor nem biztos, hogy megtalálod a darabban. Én beleestem a Mátrixba... aztán odáig jutottam, hogy drukkolok Ferdinánd királynak. De nem is tudom, hogy minek drukkoltam. A trónra kerülésének vagy a halálának?

s az őrült hétről nem írok

2 megjegyzés:

  1. én is ezen gondolkodtam, hogy nem igaz, hogy ez az ember normális, amikor hazamegy. én sem tudtam egyébként nevetni. annyira gáz, hogy olyanokon röhögtek az emberek, hogy elesik. haha. ez annyira gyerekes... a férfiassága meg.... tudom, nem tehet róla, de azért Jordán Adél egy elég jó csaj. Tudom felszínes vagyok, meg nem a külső számít. De nekem számít :D Ne legyen egyik testrészem sem nagyobb, mint az övé (azok a lábak...)....:D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem minden testrészem nagyobb, mint az övé. :-)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...