2017. február 15.

Jelenetek.

Egy házasságból. (Radnóti Sz. Budapest)

Szerencsére egyelőre nem kell azt mondanom, hogy a sajátomból. Bár az elején, a harmadik gyerek-jelenetnél majdnem ugyanaz volt a lényeg, mint mostanában nálunk: ha érkezne egy harmadik váratlanul, akkor mi lenne, hogy döntenénk? L.először ugyanazt mondta, mint Schneider Szávainak, azaz Johan Mariann-nak: dönts te, az úgy jó lesz. Aztán ennek a döntésnek a kimenetele már nem egyezne a miénkkel, de ezt most hagyjuk.

A többi jelenet pedig egy üresedő, hibáztató, esetleg kapuzárási-pánikos, féltékeny házasságot, válságot, válást majd egy barátságot mutatott be.

Kétszereplős darab, aláfölérendeltség nélkül. Együtt viszik a mondanivalót, csóválhatjuk a fejünket mi nők, hogy TE HÜLYE! NE ALÁZKODJ MÁR MEG!
Kiálthatjuk, hogy TE SZEMÉT ÁLLAT, MI AZ, HOGY NEM SZERET(T)ED?

Gondolkodhatunk, s nevethetünk olyanokon, amiken mi nem tudunk, de mások igen. Pedig nem is vicces.

Egy házasság jelenetei. Kihűlés, felmelegedés, mosolyok és veszekedések. Verekedések. Fúj. Az bántott. Ja, szex is volt, színpadiasan. 
Lényege : kedveseim! Beszélgessetek egymással! Mindenről. Akár a szexről is. Nem vitázni, meghallgatni, hallgatni tudni, elmondani. Tudom, hogy nehéz. Körülöttem is vannak. 
Értem én. 

Összességében jó darab, középkorú házaspároknak kötelező lehetett volna. Szerintem más nem érti  teljesen. Fiatalok, szerelmük magas hőfokán még nem értékelhetik, ezt Pál Feri is elmondhatná. Ez a darab a démonizált időszak egy darabja. 

Jelenetek egy házasságból. Utolsó előtti előadás, s sokszor visszatapsoltuk őket. Elgondolkodtató, klassz, odavagyok Sneciért. 

S ami nekem érdekes: egyedül indultam (volna), de. Szóval volt egy jegyem, de nem volt kedvem menni. Ajánlgattam néhány ismerősnek, majd nekik nem volt jó, s végül úgy alakult, hogy régi, régen nem látott, s régóta egy jót-nem-beszélgettem-vele barátnővel mentem, s a hazafelé úton a témánk:
Jelenetek a házasságainkból.

Köszönöm a bizalmat! Még mindig.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...