2017. február 26.

Az én Oszkarjaim go

Ígértem egy bejegyzést a favoritokról. Kevés az idő, mindjárt díjeső, sajnos nem tudtam mindent megnézni, de így sincs okom panaszra. Holnap pedig végre nem lesz kifogásom a vasalásra!

Legjobb női mellékszereplő jelölések:
(A Fences-be csak belenéztem  nincs véleményem.)
Viola Davis – Fences
Naomie Harris – Holdfény
Nicole Kidman – Oroszlán
Michelle Williams – A régi város
Octavia Spencer – A számolás joga

Nem igazán tudom én megállapítani, hogy ki adta át legjobban a megtört vagy éppen elgondolkodtató karaktert. Nekem a tetszett, nem tetszett vélemény jön be. Elhittem-e neki vagy nem..?
Szerintem Naomi Harris fogja nyerni (vagy Kidman),  és én Octavia Spencernek drukkolok.

Legjobb férfi mellékszereplő jelölések :
Mahershala Ali – Holdfény
Jeff Bridges – Hell or High Water
Lucas Hedges – A régi város
Dev Patel – Oroszlán
Michael Shannon – Éjszakai ragadozók 

Mindegyik filmet láttam... Bár Dev Patel-t nem küldeném haza, ha meglátogatna... mégis azt mondom, hogy Lucas Hedges a pimasz fiatalságával vagy Jeff Bridges a tapasztalataival a befutó. De Patelnek is örülnék, de az ő neve tuti nem lesz a borítékban.
Mahershala Ali nekem átlagos, M. Shannon jó, csak nem szimpatikus. :-)

Legjobb főszereplő színésznő jelöltek:
Emma Stone – Kaliforniai álom
Natalie Portman – Jackie
Ruth Nega - Loving
Meryl Streep – Florence – A tökéletlen hang
Isabelle Huppert – Elle

Az utolsó kivételével láttam a filmeket,  így akinek én drukkolok: huuu, nem tudom. Nekem mindegy. Legyen Portman vagy Stone. Szerintem Stone nyeri (vagy I. Huppert?)

Legjobb főszereplő színész jelöltek:
Casey Affleck – A régi város
Andrew Garfield – A fegyvertelen katona
Ryan Gosling – Kaliforniai álom
Viggo Mortensen – Captain Fantastic
Denzel Washington – Fences

A Captain Fantstic kimaradt nekem. A Fences belenézős volt.  Így mondhatok véleményt? 
Casey Affleck! De A. Garfield is meggyőző volt. Gosling semmiképpen sem! Denzel Washington mindig jó... Affleck vagy Wahington vagy Garfield? (Sorrendem a drukkolásban.)
S itt még megjegyzem, hogy a Loving férfi főszereplője Joel Edgerton nekem megért volna legalább egy jelölést. Nálam inkább ő, mint Ruth Nega.

Legjobb rendező jelöltek:
Mel Gibson – A fegyvertelen katona
Damien Chazelle – Kaliforniai álom
Barry Jenkins – Holdfény
Kenneth Lonergan – A régi város
Denis Villeneueve – Érkezés 

Mindet láttam, és kicsit utána olvastam a rendezésnek. Én a Kaliforniai álmon kívül bármelyiknek drukkolok. Mondjuk inkább a Holdfény se nyerje. Szerintem megérdemlik hárman. Sorrendem: Mel Gibson,  Kenneth Lonergan,  Denis Villeneueve. 
S aki nyeri szerintem: Holdfény. Az Érkezés nem fogja.

Legjobb film jelöltek:
Kaliforniai álom
A fegyvertelen katona
Holdfény
A régi város
Oroszlán
A számolás joga
Fences
Érkezés
Hell or High Water
Huhuuú,  nehéz,  a legnehezebb. Láttam nyolcat. Nálam mindig mérce, hogy akarok-e telefonozni a filmnézés közben vagy nem? Moziban unatkozom-e, elgondolkodom-e máson vagy nem?

Kedvenceim sorrend nélkül: Oroszlán, A számolás joga, A régi város, A fegyvertelen katona, Érkezés,  s szerintem a Hell or High Water is erős. 

Ha mindenképpen mondanom kell egy címet, akkor az Oroszlánt mondom. Elvarázsolt a történet, elvarázsolt az a kisfiú. A játéka, meg az egész. A testvérjelenetek, a felvételek, a képek, minden. Köszönöm, hogy film készült belőle és megnézhettem. Egyszerűen imádtam. 

A számolás joga is közel állt sokáig, de nem gondolom, hogy oscart ér. Az Érkezésben szerettem a fantáziát. Minden jó ötletet kedvelek földhözragadtként. És Amy Adams-nek drukkolnék, ha jelölték volna. :D 

A fegyvertelen katonát megszerettem, tényleg klasz volt! Respect neki.

S nem gondoltam volna, hogy a texas-i fenegyerekek is elgondolkodtatnak a végére. Utálom Texast, a countryt, Dallast és a Ewing-okat, meg a hülye nyakkendőjüket stb. De igen, elgondolkodtatott ez a testvérpár, megérdemelnék ők is a díjat. Nekem a Holdfény kevés, gondolom ezer ilyen sztori futkározik az utcákon. 
Kalifornia pedig a végére belejött, de ez egy erős mezőny, vannak jobbak nála. Csalódott leszek, ha ők nyerik meg. 
A Fences? Szerintem jó abból a kevésből megállapítva, csak mennyire lerágott csont ez a 50-es évek fekete-témája?? Várom Magyarországra.

S témák, amiknek drukkolok mindenképpen:
Legjobb rövidfilm: Mindenki
Legjobb külföldi film: Az ember,  akit Ovenak hívtak (a többit nem is láttam most)
Legjobb operatőr és vágás: Holdfény, mert gyönyörű volt nézni a képi világot!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...