2016. december 30.

Bye 2016


Jó. A 2016-os év mérlege olyan kevés könyv, hogy a hagyományosnak mondható listát meg sem írom, mert nem olvastam sorozatot,  nem újráztam (még Pettson karácsonyát sem). Szóval kevés. Negatív rekord,  kb. 30 könyv,  amiben van még néhány Harmat kiadós rec. könyv. De ugye ezt már réges-rég befejeztem a többieknél. Ez azt eredményezte, hogy nem hajt a tatár,  nem ismerem az újdonságokat,  nem esik útba könyvesbolt a munkahely- itthon közötti legrövidebb útvonalon, néhány blogon látok új megjelenéseket. Nem olvasok,  nem harácsolok, nem remegek új könyvért.
2016. Az van, hogy bármennyire is láttam magam körül a szomorúságokat, azt kell mondjam, én jó évet zárok.  Egészségesek vagyunk,  mindkettőnk szülei még egész jól vannak,  legyűrték a betegségeket. Én mondjuk szenvedek egy makacs tüdővalamivel, de ezt hagyjuk,  meg mással is.
Szerintem jó év. Túl a minősítésen tündéri szakértőkkel, nagyon cuki kiscsoporttal, tökéletes eredménnyel. Sportsikerekkel,  kamaszságokkal.
A könyves lényeg: olvastam kb. 30 db könyvet. Ez negatív csúcs az elmúlt 9-10 évben. Hirtelen nem is igazán tudom már , hogy ezek között mik voltak a legjobbak. Nem is írtam mindegyikről,  így el is felejtettem némelyiket. Kutyaséta és kádközeli eseményeknél akar a fejem gondolkodni,  és akkor meg is fogalmaztam, hogy nem túlzottan zavar ez a kis szám,  inkább az,  hogy ebben a fene nagy multitastingomban éppen az olvasás került rosszabb helyre. Most tanulom messzebbre tenni a telefonomat, most tanulom, hogy nem kell azonnal mindenre választ kapnom, most próbálok visszakerülni a történetek meseszerűségéhez,  a varázslatokhoz,  az elmélyüléshez. De a körülöttem lévő rengeteg olvasatlan kötet megnehezíti a dolgomat. Belekapok ebbe és abba. Abbahagyom pikkpakk. Nem magyarázkodás. Tény. De hagyjuk is,  ez lehangoló. :-)
Az elmúlt évekhez képest sokat voltam koncerten (még mindig Vad Fruttik forever) , színházban, moziban, akár egyedül is elmegyek,  ha olyan kedvem van. Általában az elindulás nehéz.
Az év legjobb programjai voltak: a Milánóban eltöltött egy nagyon hosszú nap, illetve a Szélrózsa találkozó. A helyszín nem tetszett,  de nagyon klassz érzés volt, hogy el tudtuk engedni az eső problémáit,  a mocskot, a komfort-nélküliséget. És az is, hogy L. is csatlakozott hozzánk a végére.
Öröm, hogy megismertem nyáron Milie-t, és örülök, hogy úgy általában jól vagyok. Persze,  voltak rossz napok, amikor semmi sem volt jó, sehogy sem volt megfelelő, de egyben nézve ezek nem is voltak akkora problémák, gondok.
De én nem akarok itt naplót írni,  pedig csak szaporítom itt a szót,  vissza a könyvekhez, a maradandókhoz.
Ebből a kevésből,  amik iszonyúan tetszettek:
* Böszörményi Gyula Ambrózy báró 1,2 kötete (és remegve várom, hogy kezeim közé kaparintsam a befejező részt)
* Harry Potter és az elátkozott gyermek
* L. Shriver: Nagytestvér
* V. Hislop: Életfonal
* David Vann: Akvárium
* D. Tóth Kriszta: Jöttem, hadd lássalak
* J. Shemilt: Lányom
2017: Előttem ott áll temérdek feladat, meg a családom előtt is, de ezek mindenki életében ott vannak így vagy úgy. Meg kell oldani őket valahogyan.
S,  ha már Szilvi leírta, hogy ők hárman 90 évesek, kerek számokkal,  én is leírom, hogy mi pedig 113 lettünk idén. S bár nem kedvelem a páratlan számokat,  a prímeket igen. És 2017 is prím lesz.
Remélem a lehető legjobbakat!
Ennyi. És akkor kívánok mindenkinek nagyon boldog 2017-es évet!


Egyébként pedig sokatoknak köszönök sokat!  ;-) :-D

(S mivel majd' másfél órája írom  ezt telefonon, most mennem kell,  így sűrű elnézések a bent maradt hibák miatt. ) 


4 megjegyzés:

  1. Igazad van, ha csak a negatívumokra koncentrálunk, nem jutunk semerre. :) 30? Az tök jó! :) Majd 2017-ben jön a többi. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Remélem Reea, mindenképpen szeretnék visszatalálni a könyvekhez, de nagyon jó volt hogy idén színházba voltam többször. A másik pedig az, hogy én tudok keseregni, de a legtöbbször eszembe jut, hogy jó dolgom van. Jó, hogy mostanában nem volt olyan ok, hogy igazán magamba zuhanjak. Boldogot Reea!

      Törlés
    2. Tavaly alig olvastam, idén többet, de sosem érem már el a 25 éves átlagomat. :)
      A színház zseniális, és annyi új élményt ad, szóval megéri. Amikor nem olvasok, akkor a szociális életem erősödik. Valamit valamiért ;)
      Köszönöm, nektek is! :*

      Törlés
  2. Elolvastam!:)
    Boldog új évet!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...