2015. december 28.

Tudom milyen a Tudom milyen?- Nem...



Néhány napja Szee írt az új Vad Fruttik albumról, s mielőtt lezárom az évemet könyv-ügyileg is, gyorsan összefoglalom én is.  S azért éppen most, mert tegnap eljutottunk az első napi lemezbemutató koncertre, ami nekem szükséges volt az albumhoz. A karácsonyi angyalhangokat és csengettyűs zenéket egyetlen egyszer szakította meg a karácsonyi Animal Cannibals szám, de egyébként én a mesevilágban éltem a filmek és a zenék segítségével, tegnap barátnőzés, így egy hét után a hangolódás a kocsiban volt a dugóban ülve, araszolgatva az Akvárium felé.

A koncertről annyit, hogy valamiért más volt, mint az eddigiek. Még nem tudom, hogy az új album zenéi miatt, vagy a fedett tér miatt, vagy sokan vettek jegyet előre, arra gondolván, hogy megunták a a karácsonyt, és Gyorsan kifelé!-kiáltással megelőlegeztek maguknak egy VF koncertjegyet... Passz. Olyan konszolidáltnak tűnt, vagy csak jobb helyen álltunk? Tényleg nem tudom.

A Tudom milyen előzménye, hogy én még mindig azt mondom, hogy a Darabokban albumot jobban szeretem- még. Még mindig, a koncert után is. Jobban szeretem annak a magamba fordulását, és akkor is, ha egyébként a Hold az egyik kedvencem nyár óta, ami pedig új albumos szám, bár régi.
Én nem tudom olyan jól megfogalmazni, mit Szilvi, de nem is ez a lényeg. Próbáltam a sorrendben összefüggéseket, átmeneteket keresni,egyelőre nem találtam, maradok annyiban, hogy leszögezem, nekem a szöveg nagyon fontos, ehhez társul hozzá a zene és a hangulat. Ha együtt betalál elsőre, annak nagyon örülök, ha nem, akkor még jöhet később. De minden albumon van vagy éppen vannak olyan zenék, amiket annyira nem kedvelek.

Volt a négy más megismert zene: a Hold a Mi lenne jó, a Részeg király, az Utolsó adás. Ezek közül a sorrendem: 1,2,4,3. A Részeg király elmegy, kedvelem, de nem több ennél. Az újabbakhoz is szükségem volt a koncertre.

Abszolút favorit, kedvenc, *szívecske* és *megalájk*: REPÜLNI RONCSOKAT, szövegileg, zeneileg, kiélhetem a régebben is kedvelt magamba fordulást, ha arra lesz szükségem.
Aztán nagyon bírom még a címadó Tudom milyen-t.
Nekem a Gyújtsd fel! is nagyon tetszik, bár az Isten nem szeret-tel nem vagyok kibékülve, mert szerintem igen, de ez a dolog Marcira és a Fruttikra tartozik. Nekem bejön, azt a sort pedig kihagyom...ugyanúgy, mint mást másik számban. :)
A Túl kemény egész jó, szívesen hallgatom.
Ami tőlem távolabb áll, az a Majom majom, és a Gabi. Ez utóbbi nekem nem fér bele, még úgy sem, hogy Marci elmesélte, ki is ez a Gabi, és miért ilyen ez a szám, a Majom majom pedig...hát nem is tudom, hogy hova tegyem. Valahogy olyan nekem ő, mint egy angol zene, amit nem értek, de hallgatni jó. Most nekem jobb lenne angolul ez, mert passzolom így magyarul. Egyelőre távoli.

A tegnapi koncert hangosításával voltak problémáim, dehát számítottam rá, hogy nem fog klappolni minden. Hiányzott néhány -számomra- alap zene, biztosan a mai vagy a holnapi koncerten lesznek ezek.. A Sárga Zsigulit, a Diszkóst, stb,kihagytam volna, mert biztos nem vagyok jó "fruttista", de ezeknél szó szerint unatkoztam, hiába a koncert hangulata.. A vége viszont überfantasztikus volt, mert három kedvencem zárta, így minden jó, ha a vége jó..A kocsiban pedig, szokás szerint hallgattam a kimaradt kedvenceket.

Már csak egy kérdésem maradt:vajon a koncertekkel közelebb kerül majd hozzám ez a kicsit más lemez? Mivel ma és holnap nem tudok menni, és a jegyek is elfogytak, azt néztem, hogy február 20.Székesfehérvár.............. Gondolkodom rajta. Mert azért nagy a szerelem!


2 megjegyzés:

  1. azt nem is mondtad, hogy a Repülni roncsokat a kedvenced. Fantasztikus az a szám, de a koncerten is annyira erős volt, hogy nehezen viselem lelkileg. Szóval úgy zseniális, hogy közben szétszed. Amikor az utolsó két ordítós refrént a színpad bal oldalán énekelte Marci, az beleégett a retinámba, az volt az egész koncert csúcspontja sztem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem jött email erről a hsz-ről..
      Szóval, igen visszaolvastam a régebbi többfős-messengeres beszélgetésünket és tényleg kihagytam. Biztos meg akartam tartani magamnak. :)
      Én nem láttam marcit, és ennél a számnál semmire nem emlékszem. Magamban voltam.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...