2015. december 24.

Boldog karácsonyt kívánok!



Tegnap előkarácsonyoztunk Gabival és Timivel, s közben felelevenítettük, hogy gyerekkorunkban, december 23-án mi már a karácsonyi műsorunk főpróbáját tartottuk. Verssel, énekekkel, muzsikával: furulyával olykor citerával. Egész kamaszkoromig teljesen egyértelmű volt, hogy szerepelünk a karácsonyfa előtt állva, a szüleink és nagyszüleink előtt. Sőt, akkoriban még átmentünk a szomszédba is boldog karácsonyt köszönteni és szerintem ott is elhangzott ez+az. 

Hiányoznak az akkori szokások, mostanában ezek nincsenek meg az én rokonságomban. Valamit elrontottam. Amit idén elkezdtem helyrehozni, talán sikerül majd folytatni.

Rohanás az élet, sokan nem tudnak leállni. Én inkább nem tudok felállni. Olyan jókat üldögélek, nézelődök, hogy jó néhány klassz programról lemaradok, mert nem tudok elindulni a városba.

Ne rohanjatok, ne veszekedjetek, csendben készülődjetek! Ha valaki azért szól, mert nincs kész időben a vacsora, az ebéd, nem áll a fa, nem vagy felöltözve ünnepi ruhába, s még sorolhatnám.......... akkor valami nem jó. Rajtatok múlik, hogy az esetleges türelmetlenségek közepette, türelmesnek maradjatok. Mint én, akire vár még néhány étel, süti ebédig, de nyugodtan üldögélek.

Tudjátok, ha egy évben nem csak egy nap tartotok karácsonyt, akkor minden rendben lesz és van.

Áldott ünnepeket kívánok nektek, boldog karácsonyt!

S, ha könyvet kellene ajánlanom a mai napra, akkor egyértelműen és visszavonhatatlanul: 
Sven Nordquist: Pettson karácsonya című művét ajánlanám.


6 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...