2015. november 12.

Timo Parvela -Virpi Talvitie: Miú és Vau esti meséi



Mit lehet negyedszer is írni az egyik kedvenc mesebeli kutyámról? Hogyan is lehetne ódákat zengenem, hogy milyen jó fej? Hogyan kellene elmondanom, hogy jófej, de sokan "lúzernek" gondolhatjátok, hogy ennyi mindent megcsinál a macskának?

Amikor elkezdtem olvasni a könyvet, először Miúról szerettem volna írni. Ilyeneket:
*tökéletes... :)
*hazudós
*önző
*merengős
*hálátlan
*türelmetlen
*csaló
*mindenáron-győztes-aranyérmes
*angyali
*sportos-mozgás nélkül
*kísérteties
de
*vicces!!!

Aztán rájöttem, hogy inkább továbbmagasztalnám Vaut. Hogy milyen is ő? Szerintem mindenképpen vicces ő is. Viccesen okos. Olyan, aki elfogadja Miút ilyennek, akit nem zavar ez a különc macskaság. A negyedik könyv olvasásánál (és a mai nap után) rájöttem arra, hogy Vau egy áldott jószág. Áldottabb, mint gondoltam eddig. Áldott, türelmes négylábú. 

Vau olyan mint egy jóságos nagyapó, akinek a hátán lovagolhatnak az unokák, dédunokák. Aki kuncog a tenyerébe, akit mindenbe bele lehet rángatni, mert tudja, hogy okosabb a gyerekeknél, és ők még a játékosság különlegességével élik a napjaikat.
Miú a rosszcsont unoka, akit boldogítani kell, aki tele lesz élménnyel a nagypapával töltött napok után, aki képes hisztizni, toporzékolni, aki magának akar mindent, s mivel a nagypapák már csak olyanok, akiknek az unokák a szemük fényei, belemennek a játszmákba, de csak addig, míg a gyerek tanul a történetekből.............. vagyis reméljük.

Miú és Vau: még mindig rajongok a mesékért, még mindig imádom Vaut.
Szerintem sokan unalmasnak tartjátok Vaut és inkább Miú-pártiak maradtok, lesztek. Ti nagyobb lángon éltek. Arról írtam már, hogy én inkább Vau felé hajlok hasonlósában, de mégis egy tucat dologban nyávogok inkább- szóval vegyes, de erősen előbbi felé.
Nem is tudok mit írni tulajdonképpen. :)

S akik eljutottak idáig a poszt olvasásában, ők azt is megtudhatják most, hogy a kötetből a kedvenceim A jelmezbál, ahol Vau is megcsillantja a humorát; Csupa hasznos holmi, mert mindketten cukkerságosak; A kísértetrépa- háááát, ezt el kell olvasnotok...; és egyébként még sok másik Miú állandó győzni akarásáról, de a Három kívánság is csattanós.

(Azt pedig zárójelben megjegyzem, hogy néhány mesében a barátaikról van szó: Nyiha csendjéről, vagy éppen Röfi álmáról.)

Kolibri Kiadó
2015

2 megjegyzés:

  1. Imádom Timo Parvelát! Az Ella sorozatát olvastad?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. még nem, de hallottam, hogy aranyos sorozat. :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...