2015. november 30.

Kolibris és Libris kutyás meseélmények: Vidám kutyás rajziskola és Ringató-mesék- A gazdi zenész

Két különböző könyvet mutatok nektek, meseszerető, kutyaimádó barátaim!
Ezek a könyvek itt lapulnak egy ideje a lakásban, csak a felújítások miatt, sajnos most kerültek elő....

A Vidám kutyás rajziskola címmel megjelent könyvet egyszerűen az első nap a szívembe zártam. Már a borítója is kedves, felejthetetlen, s azt is tudom, hogy az ovisoknak is tetszik. Legalábbis az első belelapozásom egyik nap reggelén történt, Áronnal nézegettem, és ő egyből válogatott is, hogy melyik kutyákat másoljam le neki. S mivel nem vagyok nagy rajzoló, de ő felismerte a képet, szerinte jól csináltam így magammal és a rajztanítós oldalakkal is meg vagyok elégedve! :) A kutyafajták lerajzolásának tanításától eltekintve más miatt is ajánlom, s kötelező irodalomként vezetném be a kisebbek életébe:
- lehet bele rajzolni, mert különböző kutyás feladatok várják a gyerekeket;
- lehet színezni;
- informatív, mert sok kutyát mutat be egyszerű vonalrajzzal,
- mesél a kutya-macska barátságról,
- megmutatja hogyan készítsünk kutyás bögrét
-.... stb.

Egyszerűen szerintem szuperságos, mint a kutyák!!! (Libri Kiadó 2015)

A másik könyvet, a Ringató-mesék: A gazdi zenész címmel megjelent mesekönyvet azért ajánlom, mert .................... kutyás! Á, nem is -csak- ezért, hanem mert zenés, sőt hiánypótló népzenés mesekönyv!
Borsi egy tacskó, akinek gazdija zenész, s hangszerekkel kapcsolatos meséken és történeteken keresztül ismerteti meg a kutyussal, s ezáltal velünk, az olvasókkal a hangszereket. De nem akármilyeneket! Olyanokat is, amelyekkel nem találkozhatunk minden nap. Tekerőlanttal, dudával, kobozzal, cimbalommal, tilinkóval, citerával, gardonnal, brácsával. Huh, többről még én sem hallottam. 
Gáll Viktória Emese, gyermekként bánik kutyájával, Borsival, és az ő történetein, kirándulásain, kapcsolataink keresztül elevenednek  meg a hangszerek tulajdonságai, hangjai, és a könyvben található ismert vagy kevésbé ismert népdalok, így népzene kedvelőként szívesen hallgattam meg a könyvhöz kapcsolódó dalokat és muzsikát a könyvhöz kapott cd-n, az adott hangszer előadásában.

S most, amikor este egyben végighallgattam a lemezt, ismét rájöttem, hogy mennyire élvezem a népzenét. Az oviban is szeretem hallgatni a gyerekekkel, a néptáncot is szeretem nézni, s azért is ajánlom minden ilyen irányú beállítódású szülőnek, mert csodaszép lemez és érdekes könyv. Hátha éppen a te gyerekedből lesz egy új cimbalomművész!

A nem ilyen beállítódású szülőknek pedig azért ajánlom, hogy ne fosszák meg gyereküket a magyar népzene kincseitől! (Kolibri Kiadó 2015)


Mindkét kötetet nagyon megszerettem!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...