2015. november 10.

Brynjulf Jung Tjonn: A világ legszebb mosolya

Hogyan lehetünk egyszerre őrülten boldogok és őrülten szomorúak? Erről szól a könyv Henrik szemén keresztül.
Most azon kezdtem el gondolkozni, hogy vajon Norvégiában hány évesek a tizedik osztályosok? Néha úgy tűnt, hogy Henrik egy kisfiú, aki éjjelente sírdogál az ágyában és siratja Simont a nagybátyját, aki apja helyett apja volt, néha pedig egy igazi kamasznak tűnt, aki már felnőttként viseli a harcot, aki túlél mindent. Aki túléli, hogy elveszíti Simont. Túléli, hogy a szeme előtt sorvad el. S miközben sorvad, s szomorkodunk, úgy örülünk mi is a múlt boldog perceinek, napjainak.

Brynjulf Jung Tjonn kisregénye a kezembe ragadt. 
Elgondolkoztatott.
Megmosolyogtatott.
Megríkatott.
Örömöt okozott.
A gödörbe lökött.

Így lehet egyszerre szomorúnak és egyszerre vidámnak lenni. 
Szomorúnak mert közeleg a vég.
Vidámnak is, mert csupa jó dologra és eseményre lehet emlékezni.
Szomorúnak és vidámnak lenni egyszerre.
Egyik szerettünk távozik, vele az ő vidámsága, a mosolya, de a kamaszkori szerelem beköszönte ellensúlyozza ezt a világ legszebb mosolyával...

Egy szerelem. Egy halál. 
Valahogy így játszódhat ez a fiatalokban?
Én csak annyit látok a környezetemben, hogy igen, annyira fontosak ezek a boldogságok, képes eltörpülni minden mellettük. 

120 oldal, beleragad a kézbe.
Annyira megfogott a stílus, az egyszerűség, hogy nem is kerestem mást. (Hosszú idő után pont jó volt. Nem felszínes, nem magasröptű, de érthető.)
Annyira ott voltam, hogy nem is akartam elmenni.
Annyira átéltem, hogy nem is akartam megmenteni.
Annyira olvastam volna még- de az anyáról. Most csakis róla- hogy neki mennyire fájhat. S ő mennyire örül, hogy az élet megy tovább (huh, de közhelyes,,,)
Annyira, annyira nem tudok többet írni. 
Kíváncsi leszek a Lány véleményére, hogyan fogja átérezni.

Azért ajánlom a fiataloknak, az idősebb gyermekeinknek, a kamaszoknak, mert komoly témát adhat. Valahogy olyan kis-színpadra kívánkozós, beszélgetős téma. Én megnézném a gyerekeimmel.


Kolibri Kiadó
2015

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...