2015. augusztus 19.

Gyermek verseskönyvre bukk...-anás (Hétvári Andrea: Képzeld el!)

A hosszú nyári szünet után, tegnap sikerült visszavinnem temérdek könyvet a helyi könyvtárba. Ha belegondolok, hogy 4 embernyi könyvet vittem vissza, és annak a %-os olvasottságát nézem, akkor én állok az utolsó helyen. :)
Apu 75%- 4 könyvből 1-et még olvas.
Peti, aki nem is szeret olvasni, a 6, általam választott könyvből legalább kettő rövidet elolvasott, s mellette még A csíkos pizsamás fiút is. Hány %?
Hanna, aki 3 könyvtárit kölcsönzött, áll a legjobb helyen, 3 vastag könyvből kettőt visszavittem, a harmadik végét vitte magával az edzőtáborban, elfogadom 100%-nak. :)
Én a kettőből, egyiket sem olvastam el... S ez mindig így van. Alig olvastam, de amit igen, az überszuperságoklassz volt! (Ove, és HP4, most az 5-et pörgetem.....- néha.)

De a lényeg, hogy tegnap visszavittem, hoztam is mindenkinek, majd meglátjuk, hogyan alakulunk, de valahogy én most tutira mentem: mondókás könyv, pszichológus lejegyezte gyermekekkel kapcsolatos történetek, esetek, s egy verses könyv, amit nem ismertem, csak leemeltem, kinyitottam valahol, és......... hoztam magammal.

Most reggel, a pinterest bűvölete és a szabadság utolsó napjának reggeli csendjében, miközben vacillálok egy tizenötezres rendelésen, a 3 deci híg, kávénak nevezett löttyöm mellett, elolvastam a könyv nagy részét, és ......................................... ANNYIRA ÉS NAGYON TETSZIK a legtöbb vers. Biztos a maradék is, de bevallom, óvónéni szemmel néztem őket, és önmagam személyiségének a szemével, így az iskolásokat most kihagytam, de imádom!



Azon gondolkodom, hogy lesz így ablakcserénk, ha állandóan szakmaibb könyveket rendelgetek? A nem szakmai, hobbi könyveket megtanultam a boltban hagyni! (buksisimi* és vállveregetés*)

Szóval Hétvári Andrea: Képzeld el! könyve tetszik! Lehet, hogy a kedvenc címkét is megkapja! S ez nagy szó. 
Úgy örülök, hogy végre találok olyan kortárs költőt, aki nem osztja meg a gondolataimat (pl. Lackfi, Finy megosztja), akit kedvelhetek, mert simogatnak a versei (akié nem, sőt nagyon nem.............ki sem írom a nevét, de szerintem nincs olyan család, ahol ne lenne könyve, BE), aki-aki-aki...

Na, nem tudok értelmesen versekről írni, ezért lemásolom az egyiket:

Altató

nézd a folyót
nézd a folyót
csörgedezőt
elmorajlót
aludj már el
aludj szépen
csillám legyél
víztükrében

nézd a holdat
nézd a holdat
míg a dallam
véd, elaltat
alszol máris
aludj szépen
kavics vagy már
patakmélyen

Update: S közben oda is tévedtem a Csigaház honlapjára, ahol keresem még a nekem tetsző gyermekvers írókat. :)

3 megjegyzés:

  1. Kedves Andi, véletlenül találtam rá a blogra, és nagyon boldog vagyok, hogy elnyerték tetszését a versek! (próbáltam írni a fent megadott gmail-es címre, de minden próbálkozásom visszajött, szerettem volna rendes levélben megköszönni mindent :-)
    szeretetteli üdvözlettel,
    a másik (Hétvári) Andrea :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Andrea!
      Ó, köszönöm szépen ezeket a sorokat, és én köszönöm a verseket! :)
      (....az a cím már megszűnt, el is felejtettem kitörölni. Már csak a magán címemet használom, azt nem írom ki.)

      Törlés
    2. Kedves Andi, mindig jó, ha mindenki örül! :-)
      ha esetleg kapok egy mail-címet privátban, azt megköszönöm,
      a saját címem: hetvari.andrea@gmail.com
      a lehető legjobbakat kívánom addig is!

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...