2015. május 24.

George Orwell: 1984

"A jövőnek vagy a múltnak, egy olyan kornak, amelyekben szabad gondolkozni, amelyben az emberek nem egyformák, és nem kell magányosan élni - egy olyan kornak, amelyben van igazság, s ami történt, nem lehet meg nem történtté tenni.."



Az első gondolatom, ami eszemben volt a könyvvel kapcsolatosan, azt megosztottam a közösségin:

igazán kíváncsi vagyok Orwell 1984-ére, amikor én Magyarországon 9 éves voltam, kitűnő tanuló, népi táncos, mindig két fonott copfban hordtam a hajamat, amik miatt máig Coffi vagyok sokaknak, legjobb barátnőmnek ritka neve volt, s még volt egy-két szép dolog. Pl.akkor tanultam meg Csokonai A Reményhez c.versét, mert verseny volt az akkor hatodikos testvéremmel, hogy ki tudja hamarabb. Szerintem én.

A második gondolatom, hogy éppen itt az ideje annak, hogy a "Nagy testvér figyel" szöveget ne a Big Brotherhez kössem, mert én még oda eredeztettem. :)

A harmadik gondolatom az volt, hogy egész jól indul......
....... aztán valamikor jött a gondolat, hogy az Állatfarm jobban tetszett, mert az számomra megfoghatóbb volt, sokkal erősebb szimbolikus jelentéseket fedeztem fel benne a régmúlttal vagy akár a jelennel kapcsolatosan, átéreztem, benne éltem. Most, Winston mellett álltam, de aztán nem teljesen kötöttek le a háborús, nem háborús dolgok, új erőre kaptam, amikor a harmadik fejezethez értem s kiderül ki is O'Brien, s azt is megtudtam mi is a 101-es szoba.

S végül a konklúzióm elgondolkodva és szomorúan:
1. Le a patkányokkal!!!
2. Bábuk vagyunk mindannyian: elfogadjuk amit kell kicsiben és nagyban. Nincs beleszólásom a törvényekbe, ezért portfóliót írok önszántamból, mielőtt ők köteleznek rá. Tankönyveket veszek drágán, amik nem is mindig jók, sőt külföldön, sok országban ingyen kapják a gyerekek. Meghunyászkodok, dolgozok ezerrel, mert lojális, mert segítőkész vagyok és mert alázatos a hivatásommal szemben, de örüljek a fizetésemnek, mert a kerültem anyagi megvonások vannak. Szóval átérzem az egészet, s az anyanyelvem még nem az újbeszél, de szeretném, ha nem a Winstonok sorsára jutnánk. 

"Te egy hiba vagy a mintán, Winston. Egy folt, amelyet ki kell törölnünk."






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...