2015. április 21.

Liz Pichon: Az én csúcsszuper világom - Tom Gates



Úgy voltam én Tommal, hogy kikapcsolódásnak, vonaton társnak tökéletes volt még nekem is. Petim után olvastam el, a fiú sajnos csak annyit osztott meg velem, hogy „jó volt”, s bár próbáltam hatni rá, hogy írja meg helyettem ezt a szösszenetet, de hát na…!

Szóval jó volt….! Mint Ropink.
Nekem Tom jobban tetszett, mint a vékony haver, mert ez inkább Tomról szólt, s bár van benne egy tesó is, Delia, vele próbál Tom kiszúrni, nem hagyja magát, mégis kedvesebb srác ez a fiú. Itt vannak a szülei is, de mások, és nem is annyira kapnak nagy szerepet benne. Vagyis Tom papája igazán jófej lehet! :D
Én jól éreztem vele magam, és örülök, hogy amolyan laza könyv. Bár a gyerekem ne akarjon hasonlítani Gates-re, inkább írja meg mindig a leckéjét, de tényleg nagyon örülnék, ha valami klassz hobbija lenne. S hogy milyen és ki egyáltalán Tom Gates?
Egy kétgyerekes család kisebbik gyermeke, kb. 10-11 éves, ötödikes. Egészséges lelkületű fiú, tetszik neki Amy, Derekkel bandát alapított az Ebzombikat, s emellett rajzol. Sokat rajzol. Mindig rajzol. S emiatt többször problémája is akad az ő csúcsszuper világában.

Első gondja akkor akadt, amikor az új tanévben előre ültették őt. Hát, nem csodálom. (Gyerekként biztos nem a legjobb, de szülőként nagyon szerettem, amikor az enyéim szem előtt voltak az ő csúcsszuper világukban.)

Aztán a gondok a házi feladatok elfelejtése, a kedvenc zenekar koncertje körül, az egyik tanárnő lerajzolása miatt, Derek "Kakas" nevű kutyája miatt, vagy éppen az eleven fantáziája, a koldulás miatt is folytatódtak.

Érdekes történet, egy sorozat első kötete, nem egy magasröptű olvasmány, nem is hiszem, hogy Tomot példaképnek lehetne választani, de az olyan, alig olvasó fiúknak, mint a fiam, biztosan tetszeni fog. De könnyen megeshet, hogy a sokat olvasó fiatalok is élvezni fogják. Sőt!- vidám, humoros, s felnőttként akár még elgondolkodtató is lehet kicsit. (De csak kicsit. :) )

Kolibri Kiadó
2015

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...