2015. április 13.

Bajzáth Mária: Járom az új váramat



Megjelent az Itt vagyok, ragyogok című mesegyűjteményes kötet második része, a "Járom az új váramat" gyűjtemény, amely kötet az óvodás, 4-6 éves korosztályt célozza meg.

Az első kötetnél ezt írtam:
"Az „Itt vagyok, ragyogok” egy olyan mesegyűjtemény amely egy hiánypótló kortárs könyv első kötete. Ez a kiadvány a 0-4 éves gyermekeknek javasolt meséket tartalmazza."

S akkor most folytatom: ez a második könyv is hiánypótló. Olvasgatom a könyvet, töröm a fejem, sokat gondolkozom, hogy mit is lehetne írni egy ilyen meseválogatás-kötetről? Tartalmat nem lehet, egy egész mesét nem fogok idézni, nem szeretném ismételni magam azzal, hogy milyen nehéz dolga van a szülőknek, és hogy akik nem mesélnek, azoknak kellene, ideidézhetném a mesék fejlesztő hatásáról írt szakdolgozatom minden sorát is, de őszintén mi értelme lenne?


A Járom az új váramat kötet szép, színes, új, ismeretlen meséket felsorakoztató gyűjtés. Én, aki az óvodai életben projektekben élek, nagyon megörültem már az elején, hogy Napos, Holdas és csillagos mesékkel találkoztam. Aztán folytatódott az örömöm, hogy az időről,évszakokról is olvashattam meséket, s a szemem elé kerültek nagy kedvenceim az okos mesék, a váras mesék....
nagyon örültem, hogy a címek előtt mondókákkal, találós kérdésekkel, szólásokkal és közmondásokkal is találkoztam. 

De ahogy fent írtam, ez az ajánló még mindig nem elég nekem. Ez olyan semmilyen. "Menj és vedd meg a könyvet, olvasd a gyerekednek, beszélgessetek, beszélgessetek, meséljetek...!"

Áhhh!

Ám a hétvégén, vasárnap találkoztam Bajzáth Máriával, és én a kb. egy órás előadásával a fejemben, a lelkemben, azt mondom, hogy  "Menj és vedd meg a könyvet, olvasd a gyerekednek, beszélgessetek, beszélgessetek, meséljetek...!" Lehet ez a téma lerágott csont, mondhatja mindenki, hogy nincs ideje ilyenekre, de akkor is próbálja ki!
Ültem az Élmény és Pedagógia 2015 Szakmai napon, és csak hallgattam, ahogy Marcsi beszél. Megnyugtatóan, hogy nem lesz semmi baj, meséljünk és jól leszünk, keressük, kutassuk a saját mesénket! Váljunk hőssé életünkben! Higgyük el, hogy nincsen lehetetlen! Keressük a válaszainkat, haladjunk előre, mert élni jó!

Ültem, hallgattam és nem mondom azt, hogy a problémáim megoldódtak abban az egy órában, de a lelkemnek jó volt. Annyira jó, hogy fogom keresni a további alkalmakat a találkozásra, a megerősítésre. Fogtam a könyvet, lapozgattam, felcsaptam valahol, hogy vajon utat mutat-e nekem legalább egy mosoly erejéig? Jót mosolyogtam, mert egy mese kellős közepében találtam magamat, ahol a törpeszarvas jól kiszúrt a tigrissel. Nem éppen íncsiklandozó kaját etetett meg vele! Aztán kíváncsiságképpen elolvastam a mese előtti szösszenetet is, és az egyik engem nagyon foglalkoztató kérdésre választ is kaptam:

"Aki reám haragszik, egyen békát tavaszig!
Tavasz után egeret, míg a szeme kimered!"

Ennyi, barátaim! :)))
Olvassátok ezeket a válogatott meséket ti is, s biztos választ is kaptok az élet nagy kérdéseire, s még -ha vannak- a gyerekek is jól fogják magukat érezni !

Kolibri Kiadó
2015

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...