2015. február 8.

Két diafilm a Kolibritől :)











Ezer megy egy éve tartozom egy poszttal, mégpedig két diafilmről. Igen, tudom, ez valami újdonság, én is meglepődtem kicsit, amikor a Kolibri Kiadó küldött nekem kettő darab filmet. Beszélgetés  után kaptam, amelyben megemlítettem, hogy mi az oviban, a sószobában olykor nézünk diafilmeket. 
S akkor jött a Kuruttyoló békakirály és a Raptormese. Novemberben.


Meg is néztem a gyerekekkel, aztán úgy ahogy van el is felejtettem megírni, majd a lényeg is törlődött, így most a héten újra megnéztük.

Nagyon aranyos mesék. pedig be kell vallanom, hogy nem is szeretem a dinoszauruszokat, s a békák sem a kedvenceim. :)

A Raptormesének a lényege, hogy a dinó-szülők elutaznának egy kicsit édes-kettesben, de sem a nagymama, sem a nagybácsi, sem pedig a dinó-ovi nem vállalja az elkényeztetett kis dinókat. Így bébiszittert hívtak. S a bébicsősz nem kiakadt tőlük és a nyávogásuktól, hanem egy varázsitallal hétfejű sárkánnyá változtatta a hét kis szörnyet, s egy másikkal visszaváltoztatta őket. S aztán hiába is lepődtek meg és néztek furán a hazatérő szülők, belátták, hogy így könnyebb lepasszolni a csemetéket.

Irtó cuki mese, és a mesélés közben nagyon szerettem nyávogni, hisztizni, mint a kis dinók. 

A Kuruttyoló békakirály is belopta magát a szívembe, s ezt őszintén mondom. Van benne egy kicsi Hamupipőke-sztori, de nem vészes. A békakirály (Herceg) feleséget szeretne, és sok-sok ebihalat maga körül, és meghirdeti a feleség-keresést. Igen ám, de a gyönyörű hangú békalányt nem engedi el a gonosz mostohatestvére. A király csalódott, mert nem találta meg hitvesét, és amikor elment sétálni a szomorú békalány szomorú énekét hallotta meg. Így másnap meg is hirdette, hogy ezt a békaleányzót keresi. A gonosz testvér viszont bezárta egy különleges fába, a reménység fájának odvába és maga ment el a herceghez. S bár nem énekelte szépen a dalt, mégis feleségül vette ezt a teremtményt a király, mert csak ő ismerte a dal szövegét.
S hogy mi is történt még a mesében? Mi volt a végkifejlete? Vagy könyvben vagy pedig dián keressétek olvassátok és nézzétek!

Az illusztrációkat tekintve a Raptormese nekem jobban tetszett, s még arra is kíváncsi lettem, hogy eredetileg is ilyen verses mese formájában olvashatóak-e? De ezt majd megnézem a könyvesboltban. :)

Kolibri Kiadó

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...