2015. február 17.

David Levithan: Nap nap után


Nap nap után vártam ezt a könyvet. Érdekelt, de tologattam a megszerzését. Talán egy megérzésem volt?
Aztán megérkezett egy hatalmas, átázott sáros lyukkal a borítóján, amit a postásunk alkotott, nap nap után vártam, hogyan is fog megoldódni az ügy, azaz honnan lesz új könyvem? Végül másfél héttel később kezemben fogtam az új kötetet, s tegnap el is olvastam. Tehát nap nap után a szemem elé került, sokat nem tudtam róla, talán a fülszöveg kábított el az olvasás irányába, s talán 1-2 blog bejegyzés tolt gyorsabban felé.
Elolvastam. Gyorsan - tehát olvasmányos.
A történettel végül nem lettem maradéktalanul elégedett, ahogy olvastam, állandóan kekeckedtem magamban.

"„A" sohasem tudja előre, hogy másnap hol fog ébredni, és kinek a személyiségét fogja felvenni. Már rég beletörődött ebbe, sőt kialakította saját életstratégiáját is: Ne kötődj senkihez! Maradj észrevétlen! Ne avatkozz bele semmibe! Minden megy is a maga útján rendesen, mígnem egy reggel „A" Justin testében ébred, és találkozik a fiú barátnőjével, Rhiannonnal. Attól a pillanattól fogva „A" jól bevált szabályai értelmüket vesztik, mert főhősünk nap nap után a lánnyal akar lenni. David Levithan az írói képzelet új távlatait nyitja meg. A szerző feltárja az olvasó előtt egy magával ragadó történetben „A" életének és szerelmének bonyolultságát, melyből kiderül, vajon Rhiannon képes lesz-e igazán szeretni a mindennap valaki más testében formát öltő „A"-t."

Igen, igen "A" szerelmes lett. Adott egy kb. 16,5 éves fiatalember, aki minden nap másnak a bőrében ébred. Megszületésétől fogva. Minden tapasztalatát mások testében szerzi s eközben saját személyiséget sikerül kialakítania. Egy fantasztikus srác lesz, egy okos, sportos, értékekkel teli fiú, aki mások identitása által alakul ki. Nem ismeri a múltját, a születését, csak annyit, hogy Marylandban bújik bele más kb. 16 évesek bőrébe. Fiúkéba, lányokéba. 



Érdekelt a könyv, és gyorsan olvastam, nem tettem le, olvastam, olvastam, olvastam, mert mindig vártam valami mást. Aztán a felétől már nem vártam, inkább kíváncsi lettem, hogyan fog véget vetni D.Levithan "A" szerelmi szenvedésének, hogy fog megoldódni az élet? Hogyan fogunk kiröppenni a fiatalokból? Aztán már nehezebben kötött le. Ahogy teltek a napok, ahogy megismertem ennek a fiúnak az életét, úgy váltam egyre szkeptikusabbá, s úgy jöttem rá, hogy "A" élete és története nem kidolgozott. Nem adtam volna neki egy ilyen életet már születésétől fogva, másképpen szerveztem volna az ismeretszerzési lehetőségeit. Szerintem szenvednie kellene, hogy nincs senki mellette, hogy senki nem válaszol a kérdéseire, hogy senkire nem számíthat. Hogy egyedül van. Különböző bőrökbe bújt egy napos tapasztalatokkal felcseperedve, szerintem nem lehet ilyen átlagosnak mondható fiatalember. De a szerelem érzése őt sem kerüli el, így találkozik Rhiannonnal, akinek aztán bevall mindent.


"A" testei között temérdek "más"-nak mondható személyiség megtalálható: melegek, túlsúlyosak, depressziós lány, drogos, diétázó, kínai, de akad gyönyörű szépség is,vagy éppen cselédlány is, mindenféle náció, akik Amerikában fellelhetők. (Ez még nem is zavart volna, hiszen az elfogadás fontos dolog!) A fiúnak nap nap után kell megküzdenie életével, s hogy találkozhasson a Nővel. Az már csak hab a tortán, hogy egyik fiú észreveszi, hogy valami történt vele azon a napon, hogy nem önmaga volt, így egy ördögűzés téma is megjelenik a történetben, amely a végén inkább megcsillantja a reményt a hosszú távú változásra, e végül "A" még fantasztikusabbnak mutatkozik, mint addig.

Azt hiszem végérvényesen kijelenthetem, hogy többre számítottam. Nem másra, hanem többre, kidolgozottabbra, hogy ne legyen ennyi kérdésem. Kedvelem a YA könyveket, de ezt adom is tovább az itthoni YA-mnak... Szeretem, ha véleményezi nekem, és közösen elemezzük.

Maxim Kiadó- Dream Válogatás
2014

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...