2015. január 23.

Róbert Katalin: Szívből, színből igazán



Ezt a könyvet kevés valószínűséggel olvastam volna el, ha nem egy kedves barinő szülinapjára választottam volna. Kívánságlistás könyv volt nála, igaz, valahol a végén kullogott, én viszont vagyok olyan gonoszcsoda, hogy ezt választottam, mert érdekelt.
Jöhet a következő kérdés: elolvastam az ajándékba vett könyvet??? o_O 
Na igen, vigyáztam rá, óvtam, féltettem, a kanapén olvastam, nem ettem mellette, ráadásul ő egy olyan személy, akit nem zavar ez a dolog. Még akkor sem zavarja, ha ő nem így cselekszik. :)

Szívből, színből igazán. A színt itt most nem értettem, de végül is mindegy. 
Még mielőtt bármit is írok a történetről, előrebocsátom, hogy nem ítélkezem, nem ítélek, vannak véleményeim a témával kapcsolatban, de a saját blogomat védem az esetleges beszólogatók ellen, s mivel ez egy light-os könyv, így nem is kell kifejtenem.

Szerelmi háromszög. De nem a megszokott formában.
Kiindulási életkoraink, amikor belecsöppenünk a gazdag család, az orvos házaspár életébe:
Lilla, a 16 éves elkényeztetett lány. A harcos, a Győztes, a veszteni-nem-tudó; a dacos; a mindent-elér-apucinál típus.
Alex, a 18 éves fiútestvér, a középső gyerek, erről is vannak nézeteim, mármint a középső gyerekekről. Érettségi után, izgalom a felvételi pontok miatt. Ő "csak" Alex, nem is a kedvenc fiú (aki a 21 éves Ákos), nem is a kedvenc gyerek. Csak "Alex", akinek még Noémit, az egyszerű csellós lányt is elfogadnak barátnőnek. Azaz Noémi a szemükben a "nem nagy szám, de megteszi" kategória.

Szerintem, aki eddig eljutott a poszt olvasásában, már feltette a kérdést, hogy akkor hogy is lesz ebből szerelmi háromszög? Igen, igen: A két testvér ugyanabba a fiúba szerelmesek: Patrikba. Aki szintén 18 éves.
Alex és Patrik 13 évesen kötöttek szoros barátságot, amikor Patrik édesanyja meghalt egy közös autóbalesetben. Patrik önmagát hibáztatja, az édesapja is őt hibáztatja, így a boldog fiúból egy pszichésen alaposan megsebzett kamasz lett. Aztán a barátságból egy olyan kapcsolat lett, amelyben Alex rájött, hogy az ő érzelmei nem megszokottak, Patrik pedig a barátnők közepette rájön, hogy szereti a fiút. Nem más fiúkat, hanem csak ezt az egyet.
Aztán távolabb kerülnek egymástól, Lilla győzni akar, Alex szerelmes, Patrik hatalmat akar az egyedüllétében. Apja nem kíváncsi rá, a háttérben csak a sok pénz folyik.

A történetben voltak nem tetsző momentumok, jellemek. Pl. az apa jelleme (tényleg létezik ilyen apa, ilyen élet???), a család gazdagsága: persze, vegyünk egyik napról a másikra egy lakást, egy repülőjegyet, egy nagy ajándékot, menjünk külföldre tanulni, fizessük a tandíjat, bulizzunk mindig.. stb. Lilla egy csitri, ami akár idegesítő is lehetett, sőt volt is, de ahhoz, hogy olyan legyen a könyv,a  történet, amilyen végül is lett, kellett bele ez a lány.

S hogy mi lett a szerelmi háromszögből? Visszafutottak egymásba a magyar és a dublini utak? Hogy kivel mi történt, vagy éppen kicsoda az a Noémi?
S hogy én végül miért is örülök, hogy elolvastam a könyvet? Pl. azért mert ismét  kritizálhattam szülői neveléseket. (Tudom, tudom, "mindenki a saját háza táján...") Talán azért, mert icipicit nyitottabb lettem. Vagy inkább úgy mondanám, hogy kaptam 1-2 új információt, hiszen a másság minden tekintetben körülöttünk van. Csak éppen másképpen fogadjuk el ezeket a különböző másságokat. Érdekes volt. Olyan gondolatokkal találkoztam benne, amelyek megragadtak. Sajnos nem jegyzeteltem, nem jegyeztem meg oldalszámokat. Siettem, nem mocorogtam, nem csináltam a könyvvel semmit. Olvastam, olvastam. Könnyen olvasható mondatok, érdekes téma, fiatal életek és sorsok. Több - háromféle- nézőpont, kétféle írásmód. E/3, E/1.
Tanulságot nem vontam le belőle. Extázisba nem kerültem. Még azt sem tudom, hogy bekerül a "Lányomnak ajánlom" kategóriába. De valószínűleg be fog, amikor túllépi a kamaszkort, a "fúj" életkort.
Egyébként a könyv 18+-os. A borítón is rajta van. A téma miatt, és néha a szöveg miatt.

Könyvmolyképző Kiadó
2014

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...