2015. január 26.

Cseri Kálmán: A kegyelem harmatja



Cseri Kálmán könyve már régóta kíváncsivá tett, s tavaly decemberben meg is kaptam, aminek nagyon örültem. Sokszor van szükségem a nyugodt percekre, amelyek kicsit lelassítanak, ez is egy ilyen könyv.
Ám, nehéz mindig időt szakítani rá. A könyv, A kegyelem harmatja, jól esne hajnalonta a kora reggeli csendben, de bevallom őszintén: ismét meg kell tanulnom időt szakítani ezekre a magányos csendes időtöltésekre. Főleg most, amikor szomorú hírek és tragédiák vágják ketté a hétköznapjaimat.

"A szerző az év 365 napjára szolgál lelki elemózsiával, s nagypéntekre, a mennybemenetel napjára, valamint pünkösdre is megfogalmazta hitének és református gyakorlatának megfelelő üzenetét. Célja, hogy rövid igemagyarázataival az olvasó tekintetét Istenre, s gondolatait az örökkévalóságra irányítsa. Olyan perspektívát kínál, ahonnan nemcsak a bennünket körülvevő világ jelenségeit, hanem életünk valamennyi kérdését, kapcsolataink megannyi aspektusát újra értelmezhetjük, némelyekre pedig választ is remélhetünk."


Cseri Kálmán igehirdetéseivel már találkoztam online formában. A közösségi oldalon figyelem, olykor el is olvasom beszédének minden sorát. Rajta kívül egy kedves lelkész sorait olvastam el. Mondjuk az ő rövid, ám velős napi ige áhítatait minden reggel beszippantottam. De megszüntette. Idén nem írja, pedig a szavai nagyon betaláltak, eltaláltak. Ennyi volt.

Így került előtérbe Cseri Kálmán és A kegyelem harmatja.
Hiába vagyok evangélikus, s hiába református a kötet szerzője, attól még jó. Kinyitom. Naponta elolvashatok egy áhítatot benne. A fő imádságról, a főbb igékről, a főbb példázatokról, s minden fontosról is. Belemerülhetek, elgondolkodhatok. Mert nekem szükségem van az igékre, ezekre a szavakra. Az útmutatásokra. A hitre.
Hogyan kellene ajánlanom ezt a könyvet?

Szép. Értékes. Tartalmas. Megnyugtató.

Aki ismeri Cseri Kálmán szavait, olvassa ezt a kiadványt is, vagy hallgassa meg hangos könyvben. Ő is merüljön el, töltsön el értékesen néhány percet a napjain. Reggel. Este. Amikor szüksége van rá.
365 nap- 365 áhítat.

Harmat Kiadó
2014

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...