2014. december 21.

Adventben 2. Készülődés, várakozás.

Itt a negyedik gyertya meggyújtásának a napja, s összegzem az elmúlt heteket e tekintetben is, azaz, hogyan sikerült a várakozás. Már írtam a fáradtságról, panaszkodtam, hogy nem úgy alakultak a napok, ahogy szerettem volna, de voltak benne gyöngyszemek is.

Olvasás? Miú és Vau kitartóan halad, bár kicsit lemaradtunk, ma tervezem a bepótolását, de igazi karácsonyi könyvet nem olvastam, sajnos. Nem voltak előttem Fekete István csodaszép gondolatai, nem kerestem kedvenc idézeteket, mint tavaly (ezeket is át kellene másolnom...), de voltak családi programjaink:

- sütöttünk;
- karácsonyi ajándékdobozt készítettünk egy 8-9 éves lánynak, s ebben két könyvet is csomagoltunk;
- kirándultunk a kivilágított Citadellára és sétáltunk a csodaszép kedvenc hidunkon, a Szabadság-hídon;
- megnéztük a Vörösmarty- téri adventi forgatagot;
- filmeztünk együtt;
- kedveskedtünk egymásnak és másoknak;
- s még ilyesfélék voltak...
- pl. tegnap, 20-án feldíszítettük a karácsonyfánkat.

Sokat tépelődtem, hogy milyen díszeink legyenek idén, sőt egy ötletem is volt, hogy majd a család kitalálja és megalkotja, de Hanna hamar elvetette ezt, hogy akkor összevisszaság lesz... így gondolkodtam... voltak porcelángyurma ötleteim, nem sikerült kiviteleznem, szerettem volna fehér hintaló díszeket, aztán habcsókokat szaloncukorral, végül..... egy fehér-apró arany mintázatú csomagolópapíros szaloncukor alapján lett fehér és arany díszítésű. Nem fehér, mert olyan két éve volt, de igazából sokkal több a fehér, mert ezek a sárgás aranyak nem annyira tetszettek, így mértékkel kerültek a fára.



Karácsonyi program sokasága volt a mai nap is, de már alig várom a leülős, olvasós időszakot. Várnak a könyvek, van 1-2 jó könyv, ami vár rám. Egy könyv, amit magamnak vettem, és biztosan kapok még néhányat! Szuper lesz.

A mai gyertyagyújtós utolsó idézet:

A negyedik gyertyát egymásért gyújtsuk. 
Érted és értem. Igazán megérdemeljük azt, 
hogy főt hajtsunk egymás előtt, 
hiszen a Jézusi szeretet erre figyelmeztet mindannyiunkat. 
Arra, hogy legyen szent minden ember számára 
a mindenség ajándéka: az emberélet. 
Lobbanjon egymásért, s lobogjon a negyedik gyertya 
az Istengyermek-próféta megszületésének pillanatáig. 
Érted, ki több voltál egy szerelemnél, aki hűséggel vigyáztál, 
aki ha kellett, hát könnyet ejtettél értem. 
Érted, aki miattam, s nem ellenem haragszol. 
Érted, aki felneveltél, óvtál és szeretettel adtad kezembe az emberi életet. 
Érted, aki a barátom vagy és felsegítesz a porból, mielőtt porrá válnék. 
Érted, aki megtisztelsz bólintásoddal s figyelmeddel, 
ha illendően szólok hozzád a körülöttünk zajló történésekről. 
Érted, akivel együtt játszottam a szerepet életem színpadán. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...