2014. november 13.

Mautner Zsófi: Főzőiskola- Alapfok

Én úgy vagyok sokszor a főzéssel, mint az a bizonyos elefánt és porcelánbolt párhuzam. Na jó, nem ennyire drasztikus a helyzet, de én nem álltam a konyhában az anyukám vagy éppen a nagymamám mellett és így nem is tanultam meg főzni. 19 évesen amikor elmentem világot látni, akkor elvittem magammal a majdnem minden idősebb konyhájában fellelhető Horváth Ilona szakácskönyvet, és anyukám is lediktálta nekem a jó magyar pörkölt, és fasírt receptjét, de a nagy világot-járásban inkább azt tanultam meg, hogy nem kell minden vasárnap rántott húsnak lenni az asztalon vagy éppen nem muszáj hajnalban felkelni egy jó húsleves elkészítéséhez. Az otthon-itthon fellelhető alapanyagokat szerettem és valamit kitaláltam, és megfőztem max.30 perc alatt. De ugye ez nem nevezhető főzéstudománynak? :) (Ráadásul már az interneten bóklászhatok recept ügyében.)
NA igen, előbb állok neki sütni, de ott sem szeretek pepecselni órákig az összeállításokkal, tehát..................... olyat nem is készítek, csak nagyon-nagyon-nagyon ritkán.

S hogy megint miért az életemet mesélem? Mert megkaptam Mautner Zsófi: Főzőiskola - Alapfok könyvét, belemerültem és olyan örömmel töltött el, hogy ezen receptek közül én is el tudok készíteni néhányat, hogy nem is tudom kifejezni. Nem vagyok reménytelen eset! Zsófit egyébként a tévében láttam néhányszor nyáron, amikor néha bekapcsolom a készüléket, s akkor megtetszett a stílusa. 

Ebben a kötetben, az "alap" tyúkhúsleves elkészítése is szerepel és pl. a sütőtökkrémlevesé is. Erre sort kell kerítenem, de csak én szeretem...

Ha belegondolunk, a rizs főzése sem megy mindenkinek. Szerencsére ez az egyik, amit -majdnem- tökéletesen tudok megfőzni. Régen még Kovács Lacika barátunk tanította meg, s szakácsként el volt ájulva akkori konyhánk felszereltségétől és egyszer jó néhány edénnyel érkezett. :D Ez régen volt. 

Szóval én tudok rizst főzni, de vannak ismerőseim, akik úgy főzik, mint a tésztát.o_O n ezt nem hittem el, amíg nem láttam és nem hallottam másoktól is. Bár én nem úgy készítem, mint Mautner Zsófi, de ez az alap recept is szerepel a könyvben, a tepsis sült krumplival, a fóliában sült céklával, a pirított zöldségekkel együtt. 

A lencsefőzelék háromféle elkészítési módja is benne van, aminek külön örültem, mert én azt is hasra ütés-szerűen főzöm, s idén szilveszterkor majd ezt a könyvet fogom kinyitni.

S mik a "háziasszonyi alapreceptek", amelyek még megtalálhatóak?
Palacsinta, galuska (nekem nokedli), csirkemell sütve, fasírt, rántott hús, madártej, piskóta, almás pite, sajtos rúd és egy lisztmentes csokitorta is!

Szerintem szuper könyv, képekkel, és egy DVD-vel, ami segít nekünk kezdőknek, újrakezdőknek az elkészíésben, ha tényleg annyira nem megy! :)

Kezdőknek, fiatal-kamasz tehetségeknek, külön költöző egyetemistáknak stb.. ajánlom! :)

Kíváncsi vagyok a követező kötetekre is.

Libri Kiadó
2013

2 megjegyzés:

  1. "Ha belegondolunk, a rizs főzése sem mindenkinek" -ebből a mondatból hiányzik egy -megy- szócska, nem? :-)

    "sem szeretek pepecselni rákig" Innen csak egy Ó betű?? :-)

    Horváth Ilona szakácskönyve nekem nagy kedvencem!!! Van egy rongyos, pecsétes példányom:-) Rengeteg mindent ebből tanultam meg, nagyon szeretem mert érthető és normális, átlagos hétköznapi ételekkel van tele, semmi kuszkusz meg varjúháj :D

    VálaszTörlés
  2. Én bírom a nőcit. Ahogy kinőtt a semmiből. Egy rokonom követte a blogját, már jóval azelőtt, hogy ismert lett volna. Mondanom sem kell, jókat ettünk. :D Én egyszer egy filmbemutatón voltam, aminek a nevében egy étel is szerepelt, és Zsófi szervezte a mozival az eseményt, jegyeket lehetett nyerni rá. Mindenkit egy, a címben szereplő ételből készült falatkával fogadott. Nagyon szimpi volt. Általában mondjuk szeretjük azokat, akik etetnek. :D Ha nem száll el most, hogy "befutott", akkor szép jövő vár rá. :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...