2014. október 30.

Várakozó könyvek?- Várakozzanak csak! Hátha...



Mik azok,amiket életemben mindenképpen szeretnék elolvasni? Amik rám várnak még a polcokon legyen szó saját könyvespolcról vagy a könyvtárak/könyvesboltok polcain?

Bevallom őszintén: nekem nincsenek bakancslistáim. Sem olyan, amit még szeretnék elérni, ahova szeretnék eljutni, amit szeretnék elolvasni. Egyébként ez szomorú, mert én nem szoktam álmodozni, ez kiveszett belőlem, apró dolgok vannak, amikben reménykedek, amik olyanok, amelyek sok ismerősünknek egyértelmű, alapvető dolgok, mint pl. a családdal együtt eljutni egyszer a tengerpartra, vagy, hogy a nyaralás egyszer ne meghívás miatt legyen, hanem azért, mert megtehetjük. Ilyenek.
Na, de ez a poszt a könyvekről szól, nincs listám. Anno, még a kék-oldalon néhányszor beneveztem a nagysikerű várólista-csökkentésbe, mondanom sem kell, csak először sikerült végigolvasnom a kiválasztottakat. 2014-re is volt tervem, amivel sehogy sem állok. Van itthon jó sok olvasatlan könyv, de egyébként nem is olyan sok, mint másoknak, és tudom, hogy van néhány, amit idős koromban sem fogok elolvasni. Ezeket szoktam a könyvtárnak ajándékozni. Van néhány olyan, amit jó lenne, de olyat nem mondok, hogy egyszer mindenképpen!-mert ha unalmas, ha nem érint meg, akkor úgyis becsukom.

Napok, hetek óta gondolkodom, hogy mi az amit jó lenne, ha elolvasnék. Ilyen a Bűn és bűnhődés. Ezt egyszer el is kezdtem, de olyan régi antikvár példányom van, hogy nem bírtam a szagát, s utána elillant a varázs. De pl. jó lenne a Mester és Margaritát, mert szeretem a Vígszínházat, szeretem MICHAL DOČEKAL rendezéseit, jó lenne megnézni majd a közeljövőben. Van még néhány  Ulickaja, és jó sok Szabó Magda, amit nem olvastam, azokat is jó lenne valamikor, és néznek rám olyanok, amiket tudom, hogy el fogok valamikor, így fel sem sorolom.
Irodalmi bakancslista? Kevés klasszikust olvastam, lehet, hogy hibának róható fel, vagy intelligencia-problémának- ezt vállalom is, de mit tegyek, ha nem érdekeltek? 
Most felállok és körbenézek.....

Na igen: a Gyűrűk ura is nagy hiányosságom. Talán jó lenne.

Valahogy úgy vagyok, hogy ha lenne ilyen könyves bakancslistám, akkor lenne benne jó sok újraolvasás, mert azokra sincs időm, sem kedvem, mert sok könyv érdekel ezeken kívül is. De újra olvasnám Joanne Harris Partvidékiek c. könyvét, mert ez volt az első és nagyon szerettem, vagy a Szederbort, mert ezt kedvenccé is avattam. De ilyen a Pí élete, az Iskola a házban, a Hó hull a cédrusra is.

Ahogy álltam a polcok előtt, rájöttem ismét, hogy sajnos egy temérdek könyv már nem is érdekel.
Lesz, ami lesz.

Engem érdekelne, hogy mit nem szabadna kihagynom? Tényleg érdekel, mert szeretek régebbi könyveket olvasni, a sok újdonság után egyre többször kanyarodok vissza a 10-20-30 éves- és még régebbi könyvek felé.

Ajánljatok kérlek!


A korábbi témázó bloggerek: 

4 megjegyzés:

  1. Örülök, hogy úgy kezdted, neked nincs irodalmi bakancslistád, aztán a végére így vagy úgy, mégiscsak kialakult egy. :) Ezért is jók ezek a témázások. Nem kell ezt szigorúan venni, én sem fogok visszajönni és kísérteni saját szellemem, ha valamelyik nem jön össze, vagy nem fogom végigszenvedni, ha mégsem tetszik. :)
    A tengerhez eljutás is szerintem egy tökéletes bakancs elem, nekem is jó ideje rajta volt, és csak idén nyáron tudtam kipipálni. Azért, mert másnak lehet, hogy alap, és gyerekkora óta jár, az még nem jelent semmit. Nekem az északi fény is rajta van, az ott élők meg halálra unják szerintem, vagy észre sem veszik már. :) Sosem kell szabadkozni a vágyaink miatt, akkor sem, ha mások szemében szerénynek tűnnek. Az angol királynő lehet, hogy csak egy szabad pénteket szeretne, amikor lerúghatja a cipőjét, és káromkodva szotyizhat egy focimeccsen, ki tudja... :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Miamona!
      Ma(is) nagyon érzékeny napom van, hirtelen csak annyi jön ki, hogy Nagyon köszönöm!

      Törlés
  2. Nos, az Angol királynőről nem tudok, de azt igen, hogy ha tételesen nem is tudod, mi az, ami az elkövetkező 10 évben terv, elképzeléseid igenis vannak. És néha ez többet jelent bárminél. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó, hogy nem vagyok teljesen spontán és bizonytalan! :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...