2014. október 16.

Ofried Preußler: Torzonborz megjavul

Visszaolvastam az előző Torzonborzos bejegyzést és az utolsó két gondolat be is igazolódott:

- Elkezdtem a nagycsoportos ovisaimnak olvasni és
- szomorú vagyok, hogy nincsen több része Torzonborz, a rabló gaztetteinek.

Ezzel el is árultam azt a tényt, hogy a kalapos-szakállas fura rabló tényleg megjavult. Nem ámítás, nem becsapás, nem egy írói cselszövés a cím! Mondhatni, hogy a mesékben kell a "minden jó, ha a vége jó" befejezés, az író lezárta a cselekményt, az izgalmakat, mert, ha bízunk Torzonborzban, ahogy Lackó és Jancsi tette, akkor vége a rablásoknak, új szakmába vág Torzonborz.

"..hát hányszor mondjam még, hogy tegnap óta békés polgár vagyok?! Ti meg homokzsákkal akartok fejbe kólintani? Ezt érdemli egy tisztességben megőszült nyugdíjas rabló?!"

Azért ne szaladjunk előre, hiszen ez a rész is bővelkedik izgalmakban, de ezek nem olyan intenzitással bírnak, mint régen. Hiszen főhősünk kitűzte célul a jó polgári létet. Annyira, hogy megszabadul a fegyvereitől, Lackó és Jancsi barátja lesz, akik az utolsó gyanúsítgatás miatt mellé állnak. Támogatják, elrejtik, megmentik, elkésnek otthonról s ezzel vállalják a kockázatot. Nyomoznak, kitartanak az ártatlanság mellett, igazi barátokká válnak ők hárman.
Ismét találkozhattam Blökivel, aki még mindig krokodil, sőt!-vegetáriánus lesz. Nagyon cuki, ahogy falja a tököket, a zöldségeket! Imádtam a krokodilos kutyát!
Üstöllési őrmester csak a munkáját végzi Torzonborz miatt, s ismét tapasztalhatjuk azt is, ahogy nagymama korát és félelmét meghazudtoló módon cselekszik a rablóval szemben!

De..............! Ahogy mondtam én is: Torzonborz megjavul, és ezt kicsit sajnálom. Csak kicsit, hiszen kell a gyerekeknek is a példa, hogy mindenki megjavulhat, de most el sem tudom képzelni, hogy Torzonborz hogy nézne ki jól fésülten. :)

"..hosszú távon elégé fárasztó rablónak lenni. Nincs is unalmasabb, mint folyton a gonoszt játszani! Mindig csak az a sok bűntett, még akkor is, ha semmi kedvem hozzá; egyfolytában nagymamákat kell megtámadni, meg kerékpárokat lopni......Egyébként ez az egész rablóélet úgy, ahogy van, már a könyökömön jön ki."

S, ha Torzonborz így lesz boldog, ne vegyük el a boldogságát, akkor se, ha mi még olvasnánk tovább a mókás történeteit. :)

A Torzonborzos felolvasószínház a Katona József Színházban lesz szombaton, aki teheti menjen el, biztosan klassz lesz ez az ingyenes program!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...