2014. augusztus 18.

Dühöngések és sikolyok? :)


OLVASÁS KÖZBEN MI DÜHÍT FEL EGY KÖNYVBEN?

Engem alig valami. Elég régen kiderült, hogy ez a téma a következő, és azóta sem jutott eszembe semmi fontos. Elgondolkodtam, de semmi eget rengető. Én soha nem fakadok ki, borítón, fordításon (mivel az eredetit nem ismerem, nem értem, nincs meg, nem tudom összehasonlítani sem), szerintem semmin, ami könyvekkel kapcsolatos.
Teltek a napok, a hetek, itt a hétfő mindjárt, aztán arra gondoltam, hogy nem is írok a témáról, most nem témázok, de végül úgy döntöttem, hogy minimál-posztban levezetem azokat a dolgokat, amik zavarnak, amik miatt esetleg félbehagyok egy könyvet - de ez már inkább témákra vonatkoznak.

1. Utálom, ha egy szereplő nevéből nem derül ki a számomra az elején, hogy melyik nemet képviseli. Velem is előfordult már, hogy lányra gondoltam, amikor többször említették semleges helyzetben, aztán kiderült, hogy mégsem. vagy éppen fordítva. Ilyenkor értékes perceket veszítek azzal, hogy megkeresem a leesett államat, ill. elkezdek visszalapozni, és újraolvasni, hogy tényleg ilyen hülye voltam?

2. Ha értelmetlen mondattal, mondatokkal találkozom, többször elolvasom, de általában szemet hunyok felettük. Nem jegyzetelem ki, nem írom bele posztokba. Nem foglalkozom ezzel a dologgal, inkább olvasko tovább. Felületes vagyok?- lehetséges. :) Sőt! :D

3. Az 1. pontnál hasonló dolog, amikor elszámolják az életkorokat, eltelt éveket, és elkezdek visszakeresni, hogy az lehetetlen, de itt pedig ez és ez van leírva. Na ez kiborít, mert nem mindig derül ki, hogy végül hány éves volt az illető.
pl. Nő 64 éves, a férje 76 éves. Később: 40 éve vannak együtt. (ez még oké). Később: 20 év van köztük..... És akkor itt vissza, hogy ki a hülye? Ááááá, ezt tényleg utálom!

4. Szerintem a legfontosabb nálam ebben a kategóriában, a témákhoz kapcsolható, pedig talán ezek nem is ide tartoznak. De  feldühítenek sok esetben. Nem abban az értelemben, amire esetleg a poszt témája utal, de én erre is asszociáltam: a gyermekek bántalmazása-kihasználása (pláne, hogy ezek a történetek vonzanak, és olvasom is őket), nyafogások (túlírt, vagy semmilyense ya-k), nyafogó nők-akiknek (majdnem) mindenük megvan, kamaszok, férfiak (WTF). Nyafogni csak a gyerekeknek megengedett. De leginkább a szingli, esetleg tehetős csajok nyafogása idegesít. Ilyeneket nem is olvasok. Szerintem van ezeknek a könyveknek valami neve is, nem tudom, de Sophie Kinsella könyvei tele vannak ilyen nőkkel. na a boltkórostól hülyét kaptam, konkrétan a sarokba vágtam. Ha egy főszereplőt lehet utálni, akkor ez a telitalálat nálam! Valahogy úgy érzem, hogy ezek a nők jóval életkoruk alatt helyezkednek el valamelyik intelligenciahányadosukban. vagy mindkettőben, IQ és EQ-ban egyaránt.
Amiket még utálok, és a gondolatuk is dühít, az erotikus könyvek olvasása. Gondolom itt hibázok is, mert el sem kezdek ilyeneket. Lehet, hogy életem nagy élményéből maradok ki? :D

5. A borító csak annyiban érdekel, hogy a szép borítókhoz vonzódom, aminek nem tetszik, annak fülszövegének megszokott 2 sorát sem olvasom el. Fel sem emelem. A ronda borítóhoz, ismerősök ajánlása kell a legtöbb esetben. Mennyivel jobb volt régebben, a szüleim idejében? Nem tudtak annyira a külső alapján választani.

Míg ezt a bejegyzést megírtam két részletben, rá is jöttem, azaz meg is erősödtem abban, hogy nem húzom fel magam könyveken. Max, az árukon. Ha egy megvásárolt könyvet hirtelen elolvasok, és nem volt jó. Na, azon felhúzom magam. Miért is akartam megvenni éppen ezt a kötetet?

De nyugis maradtam most is, a vérnyomásom normális, mosolygok, és max.azon dühöngök, hogy 4 napja nem tudtam semmit olvasni, mozogni, sportolni, mert költöztetek, lomtalanítok, dolgozok. És most elindulok vasalni, sok-sok ruhát. Ez már dühít is!

Szép napot!


... és akik még dühöngenek....... vagy nem :D :

Reea
FFG
Ilweran
Zenka
Pupilla
Nima
tigi
Bea


Akik még szóba jöhetnek, de, hogy tényleg-e, vagy nem?- vagy csak később?- nézzetek be hozzájuk is!
Loki
Anaria


17 megjegyzés:

  1. A nyávogó YA hősöket, meg a Chilklit könyvektől én is rosszul vagyok. :D Nem vagyunk elég nők... :D Legalábbis a kiadók szerint.

    VálaszTörlés
  2. Imádom a chiklit könyveket :D, de sajna nem olvastam túl sokat, szóval Kinsella, az milyen lehet? :D
    Amúgy az 1. ponttal is teljesen egyetértek. Utálatos dolog valamit elolvasni úgy, hogy nem tudjuk kiről van szó, de egy jó író ezt érzékeltetné a neveken kívül is.
    A téma meg... visszatérve az előző témázáshoz, szóval jaja, olvassunk nyitottan, de ami nem stílusunk, szerintem csak felesleges stresszet okoz...

    VálaszTörlés
  3. Ha már Kinsella szóba került, egy kicsit szeretném megvédeni, és Zenkát meg bátorítani hogy olvassa, mert tapasztaltam már mindkét oldalát, azt is amit Andi szid, és azt is amit Zenka keresne benne. Totál egyetértek, a boltkóros az valami botrányos, és idegesítő, és nem bírtam tovább néhány fejezetnél... Viszont általában elég viccesen ír Kinsella, és a szereplői is inkább csak a kicsit balszerencsés, rosszkor rosszat szóló, szerencsétlenkedő hősnők, akik valamilyen kellemetlen helyzetbe keverednek be, majd végül persze ki is, és közben sokat lehet nevetni. A Tudsz titkot tartani? is ilyen például (Zenka, hallod? :D)

    Amúgy szerintem nem baj, ha nem idegeskedsz sok mindenen a könyveknél, nem is jó dolog, bár nyilván sok olvasásnál elkerülhetetlen hogy legyenek olyan dolgok, amiken az ember kicsit, vagy kicsit jobban - hangulattól függően - felhúzza magát.
    Én pont a számolós dolgokat hagyom figyelmen kívül, nem szeretem a matekozást, ha már olyan irodalmi lélek szorult belém, én könyvben nem akarok azon filózni amit pl mondták hogy ennyi éves, annyi éves, ennyi ideje vannak együtt, na, én pont ezeken siklom át gond nélkül, hogy hát le van tojva, viszont egy értelmetlen mondatnál jobban megakad a figyelmem.

    VálaszTörlés
  4. Reea: ha ezek a könyvek jelentik az "elég nőt", akkor nem is szeretnék #elégnő lenni. :D
    Pupilla: a tudsz titkot...? egész fiatalon olvastam, lánykoromban (és én 23 éves koromban férjhez mentem, szóval eléggé fiatalon :) ), az akkor még belefért, úgy emlékszem tetszett is... de azóta nagyon sokat változtak az olvasásaim, az érdeklődési köröm. nem csak a boltkórós nő nem tetszett, hanem a Mézeshetek sem pl. :D Azzal próbálkoztam még egy próbát tenni. :)
    Zenka: olvass Kinsellát, pl. a Mézesheteket és vitassuk meg! :D

    VálaszTörlés
  5. Hm, hát akkor lehet, hogy nekem azért fér még bele Kinsella, néhány éve olvastam a tudsz titkot..., :D lehet hogy még megkomolyodom (jaj ne :D)
    A Mézeshetekbe beszállok esetleg én is, bár az pont nincs meg, csak egy csomó másik. :)

    VálaszTörlés
  6. Oké, én bevállalok egy Kinsella könyvet, csak mi lesz, ha tetszik :)? Egye-fene, vállalom.

    VálaszTörlés
  7. Zenka: lesz még néhány várólistásod. :D

    VálaszTörlés
  8. Pupival értek egyet Kinsellával kapcsolatban, a boltkóros csaj egy borzalom, vékonypénzű nő (miért nem lehetek már inkább vékonydongájú? :D) lévén nemhogy idegesített, hanem felháborított, hogy havonta több ezer fontot költ el baromságokra, mikor én a számlákkal küzdök... Egyedül a Mézesheteket nem olvastam tőle, de a nem boltkórosokat szerettem. A Segítség, kísértet egyik fejezetén annyira nevettem, hogy a fiam átjött a szomszéd szobából megnézni, mi bajom. :D A Csörögj rám! is nagyon aranyos volt, a Kétbalkezes istennőben olvastam a legédesebb szexjelenetet "ever". És az eredeti nevén, Madeleine Wickham néven ír komolyabb könyveket is. Hú, látom már, érik egy Kinsella poszt. :D

    VálaszTörlés
  9. Bea, jövök egy képzeletbeli táblát tartva:"Kinsella posztot!" " Kinsella posztot!" :) Szegény Andi posztját meg szétKinselláztuk :D Hú nekem vannak még olvasatlanjaim tőle, Wickhames is :) A legédesebb szexjelenet ever felkeltette érdeklődésem :D
    Min nevettél annyira a kísértetesen? Azt én tavaly olvastam :) :) szerettem, de jobban a titkosat, meg azemlékszel rámot :)

    VálaszTörlés
  10. :D Oké, meglesz - valamikor...
    Azon a jeleneten, mikor a kísértet réveszi, hogy randizzon helyette, és 20-as évek stílusában kell beszélnie meg öltöznie. :D
    A boltkórosokon kívül mind tetszett. :) A titkos meg az amnéziás is. :) Abban is cuki a szerelmi szál.
    Nagyon-nagyon aranyos, van benne valami málnás is, ha jól emlékszem. :D Nekem eddig a toplistám tetején van. :) Christian Grey futottak még kategória (se) a kertészhez képest. :D
    Na, de tényleg nem offolok tovább. :)

    VálaszTörlés
  11. Okés, én türelmes vagyok :D Ja, emlékszem a randizásra. :) Ezek végülis jó chick-litek, de a boltkóros tényleg szörnyű, sosem állnék neki újra :/ :/
    Bocsi Andi az offért, de ugyanakkor köszi hogy előhoztad ezt a kis beszélgetés belőlünk :)

    VálaszTörlés
  12. Andi, nem vagy egyedül, Kinsellától én falra mászok - bár azt írtam, nem vagdosok falhoz igazából könyveket, a Kétbalkezes istennő majdnem ott landolt :)
    Amúgy az első pont engem is borzasztóan idegesít, a matekkal viszont kb úgy vagyok mint Pupilla :D

    VálaszTörlés
  13. Óh Timi, de jó... Tegnap azt hittem, hogy hibás vagyok. :)
    Pupi, Bea: semmi gond, arra gondoltam, hogy egyezzetek meg a legeslegeslegjobb Kinsella könyvben, és elolvasom. :D

    VálaszTörlés
  14. Ilweran :D pacsi!
    Andi, húha, én csak három Kinsellát olvastam, +1 a félbehagyott boltkóros. Ezek közül a Tudsz titkot tartani a legjobb szerintem. :) De még sokat szeretnék olvasni, várólistás a Kétbalkezes istennő, a Csörögj rám!, a Velem alszol? és a Swimming Pool Sunday (ez nem jelent még meg magyarul)

    VálaszTörlés
  15. Nehezen tudnék választani, mindegyik másért jó, és más benne az idegesítő. :D De talán a Csörögj rám, abban nagyon kedves, igazi szívet melengető a szerelmi szál. Nekem. :) Viszont a kísértetes meg nagyon vicces. :) Mondom, nehéz. :D
    Ja, még ezt akartam írni, de eltérültünk. :D Az elszámolt évek engem csak akkor zavarnak, ha nagyon feltűnő, különben nem tartom számon. És azt se szeretem, ha nem derül ki, mennyi idő telik el. Nem kell napra lebontva, de legalább érintőlegesen, hogy most két héttel később van, stb. Valami.

    VálaszTörlés
  16. Köszi lányok! Belevágok egybe. egyszer. valamikor. :)

    VálaszTörlés
  17. A nevek nekem eszembe sem jutott most, de tényleg idegesítő amikor nem jön rá az ember mi a neme a szereplőnek, esetleg még meg is gyanúsítja x dologgal aztán persze leesik a tantusz..

    Hát lehet én leszek akkor itt a kivétel de nekem tetszett a Boltkóros, egyedül az utolsót nem olvastam még belőle. Bár az is igaz ez évekkel ezelőtt volt, lehet hogy ma már komolytalannak találnám. Meg én előbb láttam a filmet és imádom Isla Fishert és Hugh Dancyt és lehet hogy ezért is haladtam tök jól vele olvasásban is :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...