2014. május 6.

Fifa Világbajnokság, Brazília 2014- Hivatalos kézikönyv (fsz: Andrew McDermott)

Peti miatt egy foci kiadványt kaparintottam a kezeim közé. Ahogy az lenni szokott, én, a nem igazán hozzáértő Mama, szereti a jó focit, azaz a külföldi focit. Bár, ahogy az éveim száma elkezdett rohamosan nőni, így saját kedvence(i)m már nincs(enek), drukkolok, akinek kiadja a család. :)

Méltatni fogom ezt a könyvecskét, mert gyönyörű, szép, színes, informatív, sok-sok érdekesség rejtőzik benne. Most is, míg írom ezt, és mellettem hever, a gyerek már tűkön ülve várja, hogy fejezzem már be, és megkaparinthassa. (Bár a többi könyvemmel is ezt tenné! :D) De mielőtt ezt a rövid bemutatást elkezdem, elmesélek egy kulisszatitkot a múlt századból. Voltak nekem kedvenceim! Kedvenc focisták. Soha nem tudtam, hogy egy illusztris bajnokságban kinek drukkoljak, mert annyian voltak: az olasz Maldini, a német Klinsmann, a holland van Basten, az argentin Batistuta, de pl. az angol Lineker egy óriási góljára máig emlékszem (kb. 5 gólra emlékszem életemből, szóval nagy szám), aztán a portugál Figo, na maradjunk annyiban, hogy voltak kedvenceim, és én mindig az ő sikereiknek drukkoltam.
Idén is nézzük, bár ez az időeltolódás nem kellene, és amikor megkérdeztem a Fiút, hogy kinek kell drukkolni, akkor sorolni kezdte: Spanyolország, Argentína, Németország, Brazília.

S, hogy visszakanyarodjak a kiadványhoz, megemlítem, hogy én nem akarok Brazíliának drukkolni (Bár Pelé egy mosolygós öregúr, de Ronaldinho, s a brazil Ronaldo sosem volt szimpi. A portugál R. sem az. :) Neymar pedig Messi mellett van a Barca-ban, nehogy kitúrja már! :)). Bár ahogy olvasni kezdtem, hogy mekkora focis nemzet, hogy két skót honosította meg ezt a sportot, hogy a Selecao, a nemzeti 11 győzelme vagy veresége hogyan nyomja rá bélyegét az emberekre, akkor elgondolkodtam. EZ a reményük, a foci, hogy aki sikeres focista lesz, az a kijutást jelentheti neki és családjának a nyomorból, s, ha elképzelem mg azt is, hogy riói karneváli hangulatot fognak varázsolni az utcákra, akkor már meg is ingok. Igen, ezt is most olvastam.

A helyszínek fotóin és ismertetőin kívül, visszaolvashattam a selejtezők eredményeit, a legjobbakat, a legkönnyebben bejutókat, a reménykedőket, s a legfontosabb információk: két oldalas nemzeti 11 bemutatók, ahol megtudjuk a "becenevüket", a csapat sztárját, de csapatonként két reménységre is felhívják a figyelmünket, akiket figyeljünk, hátha robbannak.

Képek, szövetségi kapitány bemutatkozások, érdekességek. 

Ezeken kívül pedig a régi világbajnokságok adatairól is olvashatunk, s rekordokról is!

A kérdés az, hogy Spanyolország ismételni fog-e, vagy Hollandiának sikerülni fog-e először nyerni (de ezt írhatnám Portugáliára is), de mondhatnám azt is, hogy Németország NSZK-ként nyert utoljára, és Argentína is ismételhetne már. Vagy drukkoljak az olaszoknak, akik 4 éve csúfosan estek ki utolsóként a csoportjukból győzelem nélkül? Hát, majd meglátjuk mely csapattagok lesznek egyszerre éppen akkor és ott tökéletes fizikai s pszichés formában.

Majd meglátjuk. Maradok a családi "ráhatásnál", de arra gondoltam a könyv megpillantásakor, hogy kiválasztok egy -általam ismeretlen- csapatot, akiknek drukkolok, hogy minél sikeresebbek legyenek. Először Irán lett volna, de amikor megláttam, hogy drága Klinsmann-om az USA nemzeti 11-ét irányítja, akkor nem engedhettem meg magamnak az Iránokat. Bocs fiúk! Hajrá USA!

....és lehet vezetni a meccsek eredményeit, én már tudom, hogy kik kezdenek és, hogy mikor lesz a döntő! :)

Gabo Kiadó
2014

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...