2014. március 21.

Joyce Maynard: Nyárutó

Nekem ez amolyan semmilyense. El sem tudom képzelni, hogy sikerülhetett volna-e nekik? Kivitelezhető lett volna-e?
Vagy?

Főhőse, egyik főszereplője egy 13 éves fiú kamaszkora küszöbén, a nemi érés kapujában, aki eleve egy érzékeny egyéniség, pláne ha egyetlen -férfiakból kiábrándult, csalódott, szomorú- édesanyával kell élnie, barátok nélkül. Pedig nem is csodabogár, csak úgy van. Miért nem barátkozik?- egy csomó peremen lévő, élő gyereket felkarolnak az osztálytársak..

Henry, a nyári szünet utolsó hétvégéjének környékén, egy bevásárlóközpontban ismerkedik meg a kórházból, majdhogynem műtét közben kiszökött rabbal, Frank-kel, akit anyukájával együtt hazavisznek. Két magányos felnőtt, akik azonnal egy hullámhosszra kerülnek, sütnek, főznek, szexelnek. Frank szájából elhangzik a  börtönéletének előzménye is, ami nem is akármi, hanem egy gyilkosság........ vagy valami ilyesmi, de az egyik oldalt hallhatjuk- persze hiszek neki,........... és a két felnőtt elkezdi tervezni a közös jövőt.

Hogy ki a hibás? Henry vagy Eleonora? ..és egyáltalán ki is az az E.?..és, hogy mi történik tulajdonképpen?
Hát, na........ megmenekülhet Frank? Történik-e valami izgalmas abban a faluszéli, azaz városszéli házikóban? Történik-e fizikailag vagy történik-e lelkileg?

Abban a néhány napban történik mindenféle, majd Henry él az apukájával, és annak új családjával, majd vissza a mamához....... megtalálja önmagát és foglalkozását, és bepillanthatunk a felnőttkori életébe is.

Nem is tudom...
Nem vagyok olvasós kedvemben, lassan haladtam, mást tettem-vettem folyamatosan, aztán nem is volt kedvem a könyvhöz, olyan lassú volt, pedig történés az volt benne, talán nem tetszett, de ez sem mondható el a könyvről, mert kíváncsi voltam az itt olvasható a második és harmadik mondat miatt.

Az a sejtésem, hogy a film jobb. Hamarosan megnézem... akkor be is fejezem ezt a posztot.
A másik sejtésem, hogy ebben az olvasásilag-szenvedős-időszakomban mindenben tízszer annyi kritizálnivalót találok, máskor pedig azonnal megettem volna a könyv minden sorát...  De ezt nem tudhatom biztosan.

A filmet már nem adják a mozikban, a dvd még nem elérhető, így a filmről később.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...