2014. február 8.

2014-es lista #8

Sajnos a Franzen könyveket nem tudtam elolvasni.

Gondolkodtam az okokon, gondolkodtam, hogy egyáltalán szóba hozzam-e, de azt a kb. 2 gondolatot levésem ide.

Két hete, amikor az idei leghidegebb időjárásban várakoztam a Lányra az Opera közelében, az egyik könyváruházban is tengettem az időmet, és a nagy letargikus időszakomban csak az tartott vissza a Javítások megvásárlásától, hogy ott nincs semmilyen kedvezményem, és a 4500 Ft-ot soknak találtam érte. De minél többször pillantottam rá az idei listámra, annál inkább szerettem volna ezt olvasni, valahogy vonzott, de senki ismerősnek nem volt saját példánya. Mivel a helyi könyvtárban ezzel az íróval még nem találkoztam, így elkezdtem a fszek katalógusát böngészni. Aztán Pannát kértem meg, hogy kölcsönözze nekem ki a Javításokat, mert a kedvenc könyvtárában éppen bent van, így néhány nap múlva a kezemben volt. Azaz voltak, mert a könyvtárnő a kezébe nyomta a Szabadságot is, hogy az mennyire jó. Így kaptam két vaskos példányt, összesen 1300 apróbb betűs oldalt. Már frusztrálni kezdett.., de beleadtam mindent és elkezdtem a Javításokat.
Olvastam, olvastam, és nem kapott el a gépszíj. Nem tetszett a stílus? Vagy a történet? Elég hamar kiakadtam Enid és Alfréd személyiségén, aztán jött a fiúk és az ő rohanása Julia után, és akkor az agyam felpörgött és nem esett jól. Még ellapoztam messzebbre, bele-beleolvasgattam, és úgy döntöttem, hogy nekem ez most nem megy. Az amerikai (ami nem csak ott leledzik) mocsok, családi mocsok, több ezer mérföldnyire elterülő családi szennyek, hogy utáljuk egymást, nekem most nem kellettek, nem tudtam befogadni, és a mondatszerkesztés, történetvezetés is sok volt. Így ennek ez lett a vége. De! A Szabadság fülszövege jobban tetszett, így azt is elkezdtem, itt már felismertem Franzen stílusát, amire már nem vágytam. Vagy csak a 600+ oldalra, nem tudom, vagy a könyvtári visszavitel ideje lebegett a szemem előtt, hogy ezt vissza kell majd vinni, és én nem is haladok vele........... félretettem.

Így Az ötödik pecsét után ez is :(

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...