2014. január 27.

Különc srác- A FILM!


Kép forrása
"Nem választhatjuk meg honnan jövünk, de eldönthetjük, hova tartunk."

Nos, ez tetszett. Nagyon. Kevés olyan filmet ismerek, amit azonnal képes lennék még egyszer visszanézni. Mondjuk három részletben sikerült ezt is, de család mellett ne legyenek nagy igényeim, ha nem szeretném, hogy ők is lássák.

Arra elég hamar rájöttem, hogy örülök bizonyos dolgoknak:
1. ..hogy olvastam a könyvet, mert adott egy alapot, és tudtam rágódni, hogy mit is változtattak meg a könyvön;
2. ... hogy örülök, hogy  a forgatókönyvet is Chbosky írta, s hogy ő is rendezte, mert ha már amerikai filmet "kellett" forgatnia, legalább ő alkothatta meg a végét is;
3. ....hogy szimpatikusak a szereplők, akikből először csak Hermione-t, azaz Emma Watsont ismertem fel, de valamiért Patrick-ért is odavoltam (azóta már utánanéztem, hogy Hát persze!-ő volt Kevin a Beszélnünk kell Kevinről című filmben);
4. ...hogy szerethetővé tette a környezetükből kirívó figurákat, hogy képesek voltak egymás értékeit is meglátni, s nem egy megszokott amerikai gimis pompomlányos happy filmet vitt vászonra;
5. ...hogy jól érzem magam a filmnézés közben, és nem akarok felállni enni, inni, egyéb szükségleteimet kielégíteni, mert lekötött, odaszögezett...
... és biztos lenne még néhány.

De pl. sajnáltam, 
........ hogy Mr. Anderson nem fogalmazta meg Charlie-nek, hogy különleges... mert az annyira jó volt a könyvben;
........ hogy a végén, a kórházas jelenetnél olyan semmilyen nem volt a szülők reagálása. Azaz reagáltak ők, és lehet, hogy nem is kellett volna nagyobb feneket keríteni ennek a jelenetnek, de tulajdonképpen a fiúk élete a tét, így kicsit többet vártam. Valamit.
......... hogy Helen néni nem lett jobban kidomborítva. Én értettem mert olvastam a könyvet és tudtam, hogy mire számíthatok, de kritikaként olvastam, hogy néhányan nem értették meg.. mondjuk lehet, hogy ők a retardáltak és inkább a csihi-puhi-movie-t szeretik.

Chbosky a filmben nem annyira retardáltnak alkotta meg Charlie-t, már az elejétől lehetett érezni, hogy valami feszíti, valami lappang benne a mélyen, ami miatt olyan amilyen, olyan MÁS. Ami itt is és ott is megjelent és elhangzott, hogy a fiú mindig mások életét helyezi a magáé elé, és az is befolyásolja az életét

"Mosolyogj és légy önmagad!"


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...