2014. január 21.

Kimaradtak #3 - Komolyabbak vegyesen

2012-10-17
Babits Mihály: Jónás könyve 

5*
Engem elkerült ez a mű fiatal koromban, betudom annak, hogy nem gimnáziumba jártam. 
Jobb később, mint soha!-felkiáltással megszereztem, elolvastam, és nem utoljára. 
Nem találkoztam vele, de Jónás történetét ismerem, közel áll hozzám sok éve, már 2 évtizede, amikor ismerős és ismeretlen fiatalok feldolgozták a történetet.

Kinek mi Jónás könyve, Jónás imája? 
Kinek, mikor mi csapódik le az olvasáskor? Bele lehet magyarázni bármit is, mint ami más, mint ami a Bibliában olvasható? Szerintem igen, Babits is megírta, és vicces, ironikus, de értelmezhető. 
"Most már tudom hogy nincs mód futni tőled 
s ki nem akar szenvedni kétszer szenved."

"Hozzám már hűtlen lettek a szavak, 
vagy én lettem mint túláradt patak 
oly tétova céltalan parttalan…."





2013-09-02
Claudia Piñeiro: Szívecskéd,  A bűn „árva gyerek”
4*


Azt a rézfánfütyülő mindenségit!!!!!!!!!!!!!!!
Csak a biztonság kedvéért tettem ki, hogy spoiler, szerintem nem is.. 
Amikor elhittem, akkor fejbe vágott. Amikor fejbe vágott, akkor kába voltam. Amikor kába voltam, akkor azon gondolkodtam most mi fog történni, kivel és hogy, s egyáltalán mi lesz a vége? 
A gyerekükkel történtek miatt kb.4*-os. Lali-azaz Laura miatt majdnem kevesebbet adtam, de azért nem tettem, mert amit vele tettek, azaz nem tettek, tették érthetővé, hogy milyen szánalmasan szemetek a szülők!





2013-08-07
Philip Roth: Düh
4,5*
Dühös lettem! B@szd meg (sic! és bocsi……..)! 
Ó, Marcus, kicsit lehettél volna megalkuvóbb saját magaddal!




2013-08-06
Fehér Klára: Narkózis / Négy nap a paradicsomban / Sárgaláz
Narkózis: 5* 
Kába voltam én is Julival, miközben kibontakozott életének néhány szelete.

Négy nap a paradicsomban: 4* 
Annyit szaladtam, futottam, kocogtam, siettem a történetben, hogy keményen elfáradtam. Valami olyan fáradtság lett úrrá rajtam miközben Juli és Andris, rokonokkal való találkozását olvastam, hogy egyre erősebben kívántam a történet végét. Elfáradtam benne, le is feküdtem aludni.

Sárgaláz: 3,5* 
Szerintem, ha nem egyben olvastam volna, akkor megkapta volna a négyet is, de most csalódtam, hogy nem Juli és Andris történetét olvashatom tovább, és olyan mérges lettem dr.Horváth Géza felnőtt lányaira, hogy utáltam az egészet.


  
2013-01-23

Georges Simenon: Az özvegy
Hasonló érzések kerítettek hatalmukba, mint amikor a Tengerpart-ot olvastam. Bár az még erősebb volt a gyerekek miatt, de itt is tudtam, hogy mi lesz a vége, és kíváncsian olvastam, de utáltam olvasni! Azért siettem, hogy vége legyen, de utáltam Tatit. Szánalmas, önző, számító, szemét! 
Félelmetes, amikor egy gyilkost kezdek támogatni és kedvelni.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...