2014. január 21.

Kimaradtak #2 Gyermekeikről - szüleiknek

2013-02-24
Kádár Annamária: Mesepszichológia, Az érzelmi intelligencia fejlesztése gyermekkorban
5*
Tulajdonképpen a meséket a végén nem olvastam el, így anélkül értékelem 5-re (lehet, hogy a mesék nem tetszenének, de nem ez a lényeg).
A lényeg, hogy egy hétköznapi nyelven írt könyv a gyerekekről, a gyerekek érzelmi életéről, a mese, mesélés fontosságáról.
Csupa olyan dologról ír Kádár Annamária, amiről már tanultam, mégis könnyen fogyasztható, érthető.
Minden család könyvespolcára tetetném, azaz forgatásra adnám. Olyan könyv lehetne, amit a sok reklámcucc helyett a gyermek megszületése után, a gyerekünkkel együtt hazavihetnénk!


2011-11-01

Adele Faber – Elaine Mazlish: Beszélj úgy, hogy érdekelje, hallgasd úgy, hogy elmesélje
5*
Elolvasásra azoknak a szülőknek, leendő szülőknek ajánlom akik hasonlóképpen gondolkodnak, bennük van legalább a csírája ezeknek a gondolatoknak, sőt az olvasás közben rájönnek, hogy jéé, én ezt csinálom, ezt teszem, ezt mondom, tehát jó úton vagyok!
Én ezt éreztem végig, így jó úton vagyok, csak tudatosabban kellene tennem, mert ösztönszerűen nevelek, szeretek…, így elkövetek hatalmas baklövéseket.
Megvételre azoknak az embereknek, szülőknek ajánlom, akik rájöttek, hogy a gyereknevelés terén rossz úton járnak, tele vannak problémákkal, incidensekkel, vitákkal, autokrata módszerekkel, és ezen változtatni szeretnének.
Hatalmas könyv, tanulni lehet belőle, ajánlom mindenkinek a leírtak hasznosítását. Szívesen tenném kötelezővé a felnőttek számára, és szívesen ajánlanám a mellettem élőknek is (akár nagyszülők, akár más), de ők azt hiszik, hogy jól teszik, amit tesznek…


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...