2014. január 21.

Kimaradtak #1 Gyermekirodalom, gyermekekről, gyermekeknek

Most néhány listán kívüli rövidke, olykor semmitmondó értékelés következik. Ezeket a molyról mentettem el, mert ezek az olvasmányok voltak azok, amikről nem írtam hosszabban itt, a blogon. Mivel töröltem magam. (Igen, elérkezett a pillanat és a felismerés, aztán az volt a meglepetés, hogy amikor beléptem a törlésre, szemembe beleszúrt az aznap kiutalt 5-éves plecsni, de akkor már nem is használtam az oldalt 4 hónapja, így duplán éreztem azt, hogy meg kell nyomnom a törlést. Én mindig a jeleknek, az adódó felismeréseknek hiszek, ez volt január 2-án este.) 

Előtte még átnéztem gyorsan és mentettem. Néhány olyan ömlesztett bejegyzés következik, amik a Kimaradtak címet viselik.

2013-04-05
Kiss Ottó: Csillagszedő Márió, Versek gyerekhangra
5*
Olyan írások, amelyeket kedvelek. Olyan írások, amelyhez kell egy életkor, hogy úgy fogadd be, ahogy az jó, azt kell, ahogyan azt érdemes. Hogy mögéjük láss. Hogy belássad, hogy átgondold, hogy megéld.
Elolvastam. Egyben. ..és annyira sajnáltam azt a gyereket. .. de szerencsére jófej gyerek, és okos. Nekem ma ez jött le. Lehet, hogy csak azért, mert az oviban alvásidőben olvastam, körülöttem sok-sok gyerekkel ilyen-olyan háttérrel, akikről sok mindent tudok.


2013-03-24
Lakner Artúr: Édes mostoha
4,5*
Ma este befejeződött a felolvasás.
A gyerekeim 5 csillagot adtak rá, és amikor én csak 4 és felet mondtam (annak ellenére, hogy kislánykoromban abszolút kedvenc volt), a Nagyobb kérte az indoklásomat, amire ezt feleltem:
Haragszom az apára, aki Erzsike szökésénél nem rohant a gyermeke után, hanem az ájult új feleség mellett maradt (természetesen nemes gesztus, de Erzsike a vonat felé távozott, ami izgalomra adott okot!!), ill. a több hónap alatt egyszer sem látogatta meg őt az intézetben, s a kislány ezért nagyon szomorú volt.
Erre Hanna csak annyit mondott: Szóval szemét volt.


2013-02-03.
Banyó Péter – Csányi Dóra – Edinger Katalin – Kovács Eszter (szerk.): Friss tinta!, Mai gyerekversek
Utálok értékelést a polcra pakolni, mert véletlen mindig kitörlöm onnan, és akkor írhatom az egészet, mert a polcról töröltem, hanem az egészet…, mert egymás mellett van a két fogaskerék és belezavarodtam.
Persze már nem emlékszem annyira, azaz emlékszem, de szuperül összefoglaltam, hogy mi nem tetszett benne, és miért tetszett, ami tetszett. Gondolok itt, hogy mamaként több tetszett, mint pedagógusként, meg jobban tetszettek, amelyeket ismerek megzenésítve, stb. de a lényeg, hogy nem én vagyok a könyv célcsoportjának a csúcsán.


2013-02-01
Kányádi Sándor: Zümmögő
5*
Szép versek, jó versek, olvashatóak és érthetőek. Igazi szépirodalom gyerekeknek-szerintem.
Csak néhány költemény hosszával van gondom, az ovisok miatt, …és a tanítható hossz-előírások miatt, mert tényleg mondogatásra valók, bevésődésre valók, de a terjedelmük, a versszakok száma miatt csak felolvasás lehet, illetve részletek. De sok címet kiírtam magamnak!
A napjaimban maradok a Sóhajtás-nál:

Kútnak lenni volna jó
utas-itatónak,
diófának vagy a fán
füttyentő rigónak.

Rigófüttynek volna jó,
lenni bár egy hangnak,
jönni-menni volna jó
akárcsak a harmat.


2012-01-13
Nagy Natália: A Nap születésnapja
3*
Többet vártam, és közben azon gondolkoztam el, hogy ki a célcsoport. Verses mese, de szerintem a 6-7 éves korosztály kicsi hozzá, azaz a szöveg, a szövegben tömegesen előforduló szójátékok megértéséhez és felfogásához. (Sőt olyan szavak is voltak benne, amit pedagógusként nem használnék.) Nem a bolygók tekintetében kicsik hozzá, mert abban a csoportomból 3 fiú kenterbe vert engem is. Melyik, milyen, hol, mit csinál .stb…
A 10 éves lányom elkezdte, neki tetszett a szövege. Jókat mosolygott.. szóval hány éveseknek is szól ez a mese???


2011-08-23
Lázár Ervin: A kalapba zárt lány
4*
Lázár Ervin jó.
Lázár Ervint olvasni jó.
Nekem még a Bogármese is tetszett, azt nem is egyszer láttam táncos előadásban, szóval Lázár Ervin letett már az asztalra. Azt is tudom, hogy a képekhez készült a mese, így próbálom ezt nem figyelembe venni, és a szövegben, a mesében a kislány aranyos, okos, kedves, és belakja a kalapot, aztán az eddig nem kell kalap a fejemre! mondat Kell nekem ez a kalap! mondatra változott, és ez szép.
De a kislány arca nem tetszett és bevallom klausztrofóbiás vagyok, és már a nézegetéskor rosszul lettem, hogy a kalapból nem tudott kibújni a lány.
Ennyi. Minden jó, ha vége jó, legyen 4 csillag!


2011-06-27
Békés Pál: Viola violával
4/5*
Melyik készülékemben van a hiba? Tkp. bennem- úgy összességben- legalábbis az értelmezések tekintetében. Ugyanis még ezt a néhány oldalas Már tudok olvasni regényt is felnőtt fejjel értelmeztem, olvastam.
Nekem a keretem megvan, s noha kimászom belőle, hogy újat, jobbat keressek, akkor is mindig visszatérek az én helyemre, az én keretembe, abba az életbe, amelyet élek. Néha nem tetszek-tetszik másnak, néha nem tetszik magamnak, néha újra vágyom, de belátom, hogy ez most a lehető legjobb, ami hozzám passzol.
Mint Violának a sajátja.
(A mínusz fél csillag: a gyerekek többségét szerintem nem érdekli ez a történet.)


2011-04-17
Béres Melinda: Széllelbélelt mesék
5*
Ez egy olyan mesekönyv, amelyben Nikkónak,a kisfiúnak el kell hagynia lakóhelyét egy tulajdonsága miatt. Száműzetése során megismerkedik a felhőrajzoló Firifurával és együtt barangolnak, együtt élik át az eseményeket, és ismerkednek meg a rendőr Okosch Tojasch-sal, Dojszival, Első Start Máriával, 1300-zal és még sok kedves és érdekes lénnyel. Vándorlásuk és történetük során természetesen honvágyuk is támad. Vajon visszatérhet Nikkó?
Szerettem ezt a könyvet. Okosch Tojasch rövid időn belül OT lett, mert az ovis gyerekek torkuk szakadtából nevettek az alvásidős mesénél a név hallatán. Volt benne sok izgalom és mosoly, és sok-sok felhőt, amiket én nagyon szeretek!


2011-04-12
Rangáné Lovas Ágnes – Radván Simi: Kire hasonlítok?
5*
Annyira szeretem ezt a könyvet, mert jól eltalálja a gyerekek vágyódásait, gondolatait. Az idei anyák napi műsorunkat ezekből a kis szösszenetekből válogattuk össze, és nagy sikert arattunk, hiszen nem megsirattuk, hanem megnevettettük az édesanyákat a gyerekek személyiségéhez illő szövegekkel.


2010-10-28
Hervé Tullet: Pötty könyv
5*
Ma elolvastam egy könyváruházban. A gyerekeim odahozták elém, és köteleztek, hogy végigcsináljam. Bevallom őszintén, először nevetségesnek találtam a pöttyöket, meg, hogy tapsoljak, és rázzak egy könyvet, de aztán „belemerülve” az oldalakba, rájöttem, hogy nagyon klassz. Merüljünk bele a picik és kicsik világába, és elvarázsol a rázás, a tapsolás, a számolás és a pöttyökkel való foglalatosság.
Menj be, nézd meg, olvasd el, és ha kisgyereked van, mindenképpen merülj bele!


2013-08-07
Nyulász Péter: Zsubatta!
5*
Szeretem ezt a gyermekeknek szóló verses könyvet. Szeretem, mert sok szülő nem ismeri a kortárs műveket, így én tudok újat mutatni a gyerekeken keresztül nekik.
Szeretem, mert Nyulász Péter versei ált. tetszenek nekem, s ezt nem tudom elmondani a legtöbb kortárs gyermekvers-költőről.
Még akkor vásároltam, amikor a saját gyerekeim kicsik voltak, azonnal az első kiadásra, a boltba kerüléskor lecsaptam, és azóta is folyamatosan forgatom, főleg nyaranta, amikor a következő tanévet próbálom lefedni az ovis tervezéskor.
Több kedvencem is van a könyvben, egyikből egy Halacska-csoportos induló is kikerekedett az évek során.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...