2014. január 26.

Kerstin Gier: Rubinvörös

2014-es lista #6

Tegnap elolvastam a Rubinvöröst. Ez azért nagy szám, mert elég kevés könyvnek adok még egy esélyt. majdnem semennyinek. Ha jól emlékszem egy kezemen meg tudom számolni ezen könyvek számát. Ezt a könyvet először 2012 nyarán kezdtem el, valamikor akkor, amikor @Bozs abbahagyta, akkor náluk Siófokon a kezembe akadt, és a második, de lehet, hogy az első oldalnál letettem, hogy na nem!-ez nekem nem kell!
Ez így egész jó volt, nem vágytam rá, pedig jöttek szemben velem a jobbnál jobb értékelések, akkor még a molyon, utána már nem onnan; időközben egyre több ilyen ifjúsági irodalmat kezdtem olvasni, hogy ajánlhassam a lányomnak, ha nekem tetszett, szóval, amikor 2013 nyarán Hanna barátnője Lola is ajánlotta Németországban, meg aztán valamikor akkor @Meseanyu-Kati is olvasni kezdte, akkor eldöntöttem, hogy beszerzem a gyereknek. Meglett az első két rész, beterveztem az elsőt a 2014-es listámra, és tegnap, egy nap alatt elolvastam. Bő beszédemnek híg a leve, mert még semmiről sem írtam, ami Rubin vagy ami vörös.

Rubin tulajdonképpen Gwendolyn, egy 16 éves lány, aki időutazóvá válik. Akiről senki nem gondolta a családban, hogy az lesz, mert nem akkor született, amikorra a nagy jövendőmondók kiszámították. Helyette a hiperokos unokatestvért készítették fel erre a jövőre, a szépséges Charlotte-ot, de ő hoppon maradt, akárcsak az anyukája, aki ezt a könyv végéig nem tudta megemészteni. Mondjuk a trilógia első könyve mindössze néhány napot ölel fel, így nem nehéz még mindig idegesnek lennie a nagynéninek.

Gwen családjában a női ágon vannak időutazók, a nők öröklik az ehhez kapcsolható gént, a de Villiers családban pedig a férfi ágon utazhatnak a múltba az arra alkalmas személyek. Ebben az időszakban a sármos Gideon az, aki felfedezőutakra indulhatna, ha nem kellene a küldetéseket teljesítenie. Gwen, alias Rubin az utolsó a 12. időutazó, akinek a vérére szükség van a kronográfba, hogy a nagy titok kiderüljön. Azaz ő lenne az utolsó, ha ez nem a második kronográf lenne, és az elsővel nem lépett volna le a múltba Lucy és Paul, s így miattuk nincs meg néhány utazó fontos életadó vörös nedűje. 

Ne bízz senkiben! Nem mindenki akar neked jót! 

Gwent nem is készítették fel erre az életre, nem taníttatták, nem sportoltatták, nem tanítottak neki ehhez kapcsolódó etikettet, így csak ösztönösen cselekszik, és legjobb tanács, amit a mamájától kapott, az tényleg az, hogy ne bízzon senkiben! Kíváncsi leszek a továbbiakra, mert Maddy nénit nagyon bírtam! S arra is kíváncsi leszek, hogy a barátnő Leslie mappájának lefoglalása után mi is fog történni, hiszen Gwen fontos titkokat árult el a legjobb barátnőjének. Szóval biztosan igen izgalmasan indul a második rész!

A Rubinvörös arra volt jó, hogy megkedveljem ezt a kamaszlányt, jókat vihogjak a nagynénin, és érdekelni kezdjen a folytatás (amit semmiképpen nem kezdek el most, mert ennél azért jobb könyvek várnak rám). Semmiképpen nem mondanám magasröptű fogalmazásnak, bár ilyet sem tudnék, így erről nem is szeretnék véleményt formálni. Hamar elolvastam, volt  időm is tegnap, érdekelt is annyira, hogy ne tegyem félre, ennyi elég néha, nem igaz?

Ha értékelnem kellene, mondjuk egy négyes.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...