2013. szeptember 30.

Változások


"Kevés félelmetesebb dolog van életünkben, mint a változás, ha az akaratunk, vágyaink ellenére történik, s úgy érezzük megfoszt valami, számunkra értékes és fontos dologtól. Éppen ezért sokszor rettegünk a változástól, mindent megteszünk, hogy elkerüljük - ám ez általában nem sikerül, vagy ha mégis, akkor sokszor valami túlhaladottat igyekszünk őrizni, konzerválni, s végül ebből is csak szenvedés fakad.

Máskor mindent megtennénk, hogy a dolgok megváltozzanak, jobbra forduljanak, ám úgy tűnik, újra meg újra ugyanazokat a köröket futjuk, minden ugyanazon forgatókönyv szerint halad, és

lassan a reményt is elveszítjük, hogy életünk másként is alakulhat. Aztán valami mégis megváltozik - de nem a vágyott irányban. Miért...?

A változás életünk elmaradhatatlan kísérője  hiába szeretnénk, nem tudjuk sem elkerülni, sem teljesen befolyásunk alá vonni - de jobban megérteni igen. Ha pedig jobban megértjük, jobban el is viseljük, és rugalmasabban, kevesebb szenvedéssel tudunk alkalmazkodni hozzá, vele együtt változni."


Én igen, éppen így: sokszor ragaszkodom a régihez, sőt, ahogy mögöttem sokasodnak az évek, úgy válik ez egyre nehezebbé a váltás. De azt nem mondom, hogy ugyanazokat a köröket futom, legalábbis remélem, hogy ezt így jól érzem. De ahogy itt is olvasható, a változás egy kísérőjelenség, én pedig ezeket a változásokat élem mostanában. Magamban, magam körül-a személyem körül, azokon a területeken ahol én voltam vagy éppen vagyok jelen. 

Tágabb értelemben is megfigyelhetőek a változások a családom életében, a tágabb családomban, s ezek nem túl jók, de próbálom kevés szenvedéssel átvészelni. Olvasással. Sok olvasással. ..és még másokkal.

5 megjegyzés:

  1. Az utóbbi időben (2 hétben) annyit olvastam, mint máskor 2 hónap alatt. Ez is egy változás. De van, ami nem változik, pedig ezért (is) olvasok. A könyv jó dolog. Tereli a gondolatokat. A kérdés csak az, s ez egy érdekes megfigyelésem, hogy merre tereli. Az biztos, hogy kiemel, kikap a látszat világból (virtuálisból), és átemel, behív egy másik, tartalmában megfoghatóbba. Közelebb van bármi(m)hez.

    VálaszTörlés
  2. n: A könyv arra terel engem, amerre éppen terelnie kell. Bármit olvasok, az mindig éppen aktuális a gondolataimra és minden megoldandó kérdésemre. Megoldást nem kapok, az túl egyszerű lenne, de elgondolkodtat. Én nem olvasok többet, ahhoz túl sok a feldolgozandó és terhelő gondolat és miegymás...

    VálaszTörlés
  3. Fura ez az időszak. Nálunk is változnak a dolgok a családban is és bármi is történik körülöttem, egész biztos vagyok benne, hogy így kell történnie, még akkor is, ha a változások esetleg rossznak tűnnek. Mert nem azok, csak terelnek valamerre.
    A siker titka pedig alkalmazkodni a változásokhoz, ez is biztos.

    VálaszTörlés
  4. Szeee: a változások kellenek, gondolom segítenek abban, amit nem akarunk meglátni. Én akkor sem szeretek minden változást. Most nálunk is egy hatalmas van kilátásban, és már most rosszul vagyok és hárítok és szenvedek.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...