2013. augusztus 19.

Sophie Kinsella: Mézeshetek



Hát kérem ez valami nagyon citromos vagy még inkább valami keserű gyógyszerízű mézeshetek volt. Azaz minden csak nem mézes.


Úgy vagyok én Kinsellával, hogy keresem a lakatjához a megfelelő kulcsot, hogy végre tökéletesen illeszkedjen a stílusa az én ízlésemhez. Nagyon régen, réges-régen a Tudsz titkot tartani? könyve még nagyon tetszett (lehet, hogy én voltam más érdeklődésű?), a boltkórosoktól sokkot kaptam, így nem is tudtam befejezni, de ennek a könyvnek annyira szép a címe és én annyira házasságpárti romantikus vagyok, személyes kötődésem is van Görögországhoz, így az előítéleteket félre kellett tennem, az élet szép! és el kellett olvasnom

Ám a történet, bizonyos értelemben, egy vesszőfutás volt nekem. Lottie és a nővére Fliss kapcsolatának gyors megismerése, miközben Fliss a saját sebeit nyalogatja a válása közben. Itt a jövendőbeli, ifjú vőlegény Ben és az ő harca az alkalmazottjával Locran-nal, és ne felejtsem megemlíteni Richard-ot, Lottie régi szerelmét. Elég kacifántosnak tűnik a dolog, s végül mindenki Ikonosz szigetén fog landolni, s az ifjú pár kivételével (Ben-Lottie) mindenki reméli, hogy ennek a hirtelen jött, 15 évvel ezelőtti szerelemnek, ami most fellobbanni látszik, nem lesz következménye.

Richard, mint sok férfi későn kap észbe, s már egy szakítás után, San Franciscoban dolgozik, mikor rájön, hogy hibázott, így visszafordul, de elkésik, a barátnőjét már nem találja Londonban.
Fliss, azaz Felicity, aki anyja helyett anyja húgának, szeretné megkímélni egy újabb balul elsülő dologtól, amelyekbe Lottie mindig beleesik a szerelmi csalódások miatt. Kíméli, félti, óvja, s mivel az esküvő pikk-pakk megtörtént, így megpróbálja megakadályozni a nászút fénypontját: a nászéjszakát, a nászút örömteli és boldog együttléteit. Na, de hogyan akadályozza meg? Itt a történet fontos pontja! Felicity, mint egy híres utazási magazin szerkesztője, s mint aki fontos szállodákat értékel a munkája során, megkéri Niko-t, az ikonoszi "szerelmes" szálloda vezetőjét, hogy akadályozza meg a nászutas lakosztály romantikus kihasználását.  (Azért nekem is fizikai fájdalmaim voltak bizonyos pontokon. :))

S miközben különféle hangulatban olvashatjuk ezt a történetet, elgondolkozhatunk a cselekedet helyességén, ítélkezhetünk, hogy nekünk tetszhet-e ez az egész, megismerjük Bent is, az ifjú férjet, aki egy menekülős, sokszor önző férfi, és találkozunk Locran-nal, a jogászával, aki szintén érdekesen áll a vállalathoz. Mind a három kívülállónak megvan a maga oka, hogy a házasság kudarcba fulladjon, ki ezért, ki azért, de együtt, egy gépen utazva átszelik egész egész Európát, hogy az ifjú pár útjába álljanak.

Minden jó, ha a vége jó, tartja a mondás. A könyvben ennek így kellett történnie, hogy minden szereplő megtalálja a maga boldogságát, de én úgy gondolom, hogy nem elég, ha a vége jó csak. A maradandó benyomások belénk ivódnak, s bár tényleg hülye ötlet férjhez menni egy 15 évvel korábbi szerelmünkhöz, ahelyett, hogy sírnánk egy meghiúsult kapcsolat miatt, mégis azt mondom, hogy egy 33 éves nőnek illene rájönnie magának a hibákra, ahogyan sikerült is neki. Ha nem Ikonoszon sikerült volna, megtörtént volna később. Értem én Fliss segítségnyújtását, de..................... talán mégsem.

Olyan sok embernek tetszik ez a könyv, biztos én nem tudok felhőtlenül kacagni egy vidám, szórakoztató könyvön. Olyan sok ismerősömnek tetszett, hogy igazán azt szeretném, hogy többen olvassátok el, és osszátok meg velem a véleményeteket!

P.S.: Miért kellett folyamatosan a kúrni (bocs.............) szót használni?????????????????????? Aki angolul olvassa, reflektáljon, hogy tényleg ezt így kellett...

P.S.2: Nem említettem Noah-ot, Fliss 7 éves kisfiát, aki több esetben tényleg megmosolyogtatott. A hangos nevetést is ő csikarta belőlem a lompossal. :D

Libri Kiadó
2013

2 megjegyzés:

  1. P.S.: Már annyira ki voltak éhezve, hogy csak ez a szó jutott eszükbe. Nekem fel sem tünt. :) annyira a saját kikapcsolódásomon volt a hangsúly.
    Jókat kacagtam az együttlét megakadàlyozásán is, néhány elég vicces volt

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezt a szót végig használták, nem csak a nagy gerjedelemben. :)
      Érdekes, hogy nekem mindig a "szemétség" jutott eszembe. :) Ha eltekintek a dolgoktól, akkor vicces is lehet, és az is lehet, hogy máskor viccesebbnek gondoltam volna, egy másik időszakomban. De ezt már sosem fogom megtudni.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...