2013. augusztus 26.

Timo Parvela - Virpi Talvitie: Miú és Vau


"Ki az okosabb: a kutya vagy a macska? Ezen Miú és Vau néha bizony összekapott, pedig máskülönben békés egyetértésben éltek házacskájukban, amely a dombtetőn állt, ott, ahol az erdő és az ég összeér."

It was amazing! Kedvenc! 

Miú és Vau, egy macska és egy kutya barátságának és életének kis történetei.

Mondhatnám, hogy szeretem a kutyákat és imádtam Vaut. Mondhatnám, hogy a macskákat nem annyira, és ez tovább folytatódott Miú kapcsán. (Egyébként kedvenc élő macskám: Manta a Fruzsiék macskája, mert nem dorombol nekem, és nem várja el, hogy simogassam, viszont gyönyörű jószág, aztán még Finduszt is bírom.) 
Alapvetően kutyás vagyok, őket nagyon-nagyon, s itt is Vau állt hozzám közelebb. Vau és Miú kapcsolata és barátsága gyönyörű. Miú bármennyire lusta, önző, tökéletes dög, a maga módján szereti Vaut, hiszen nem is sejti, hogy mennyire kihasználja a kutyát. Vau a szorgalmas, önfeláldozó, a barátjáért mindent megtevő, ellenben minden lemondást elfogadó és elviselő kutya, aki már túlzottan elfogadja a barátját. Érte lemond, miatta önzetlen, elfogadja a macskát olyannak, amilyen, s bár fél tőle, hogy Miú egyszer elhagyja (mert voltak rá a cicának kísérletei), lassan rájön, hogy nem tud nélküle élni, így megpróbál felkészülni rá. Elfogadja a macskát olyannak, amilyen, sőt még sikerélményhez is juttatja őt. Tudnak együtt sírni és együtt nevetni egy szemrehányás nélküli életben. Segített neki mindenben: a biciklizésben, a síelésben, a tökéletességben, a szupermacskaságban. :D S bár voltak Vaunak kisebb nehézségei Miúval kapcsolatban, de a végén mindig minden megoldódott. Jól.

Nem tudom szavakba önteni mennyire tetszettek ezek a kis mesék, történetek. 
Én nem hiszem, hogy kedvencet tudok mondani a 20 mese , de a Karácsony-t, az Őszi elutazás-t, a Biciklivel a Holdra címűt, a Tökéletes-t (és a többit) nagyon megkedveltem. 
S, a végére arra is rájöttem, hogy a macskák e könyv szerint sokkal játékosabbak, sokkal spontánabbak, nem terveznek előre, nagy ívben tesznek a világra, míg az általam kedvelt kutyák, mint Vau kevesebbet nevet, játszik, megfontoltabb. Mint én. Szóval, van mit tanulnom ettől a lusta négylábútól is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...