2013. augusztus 24.

Egy könyv kapcsán. A boldogságról vagy valami másról

A Mézeshetek kapcsán

Szemmel láthatóan és érzékelhetően tolódik ki nálunk a gyermekvállalás kora, a házasságkötéseknél megfigyelhető életkorok. Nem tudom, hányan vannak még azok, akiknél nem feltétlen a karrierépítés a cél, akik képesek esetleg többgenerációs házban élni és családot alapítani, ha nem is a húszas éveik előtt, de annak középtájékán. Lehet, hogy a saját gyerekem is ki fog röhögni, amikor ezt fogom neki tanácsolni, ki tudja?- de igen, Magyarországon is bekövetkezett a fenti tendencia elmúlt tíz évben az a tendencia, ami Nyugaton már korábban megfigyelhető volt (azaz én már 1994-ben 40-es nők a kisgyermekeiknek a bébiszittere voltam Németországban).

Itt van ez a Lottie a Mézeshetek című könyvben, aki minden kapcsolatában a nagy Ő-t kereste, mégsem sikerült neki: vagy ő menekült, vagy tőle ijedtek meg, s mit tett? Nemes egyszerűséggel néhány perc alatt felmérte azt a lehetőségét, hogy igent mondjon-e egy 15 évvel ezelőtti nagy szerelmének? Az első igazi szerelmének?- akit ugye sosem felejtünk. Előtte képet kaptam erről a 33 éves nőről, kicsit kiakasztott néhány cselekedete (pl.hogy gyűrűt vett a barátjának, hogy ha megkéri a férfi az ő kezét, majd ő is adhasson neki egyet :S), de nem ítélkezhetem, talán én is ilyen lettem volna: görcsösen férjet, gyerekeket, családot akaró nő. A gyűrűhöz visszatérve nem is tudom, hogy mekkora divat mostanában a lánykérés azon szokása, hogy csak a nőnek szánt gyűrűvel kéri meg a férfi a nő kezét. Biztos nekem volt jó kapcsolatom, biztos mi gondolkodtunk azonosan, valahogy mi tudtuk, hogy össze fogunk hamarosan házasodni, s bár a férjem megkérte szóban a kezemet, megkérdezte flancolás nélkül, aztán elmentünk és megvettük együtt a karikagyűrű párt. Az volt az eljegyzési gyűrűnk. Lehet, hogy kimaradtam valamiből, a nagy sírástól, a meglepetés hiánya miatt, de nem érzem magam rosszul.

Lottie végül fejest ugrik ebbe a házasságba, mert '"mit is veszíthet?"- több, évekig tartó kapcsolata kudarcba fulladt, így akár kibír még egyet, ha ez sem jön össze! Összeházasodtak, és elindultak a nászútjukra, amikor is jött Fliss, Lottie húga, éppen a válása közben szerzett frusztrációjával, és a fejébe vette, hogy megakadályozza a szexet, hogy érvényteleníteni lehessen a házasságot, nehogy Fliss elrontsa az életét egy terhesség miatt. Merthogy ez egy meggondolatlan házasság.

S miközben a nászpár állandóan kúrni akart, igen ezzel a szóval az egész történetben, hiszen erre vártak a találkozásuk óta, addig Fliss olyan módon szemétkedett a háttérből, hogy nehogy összejöjjön az aktus.
Én pedig ezt szemét dolognak tartottam. Én már sajnáltam őket, és nagyon nem törődtem Lottie-val, hogy elszúrja az életét, hiszen 33 évesen esetleg lehetne egy kis esze és önálló élete.

A lényeg nekem a szemétkedés volt, s bár a vége jól sült el, mégis zavart a sok kúrni ige, és a sok szenvedés. Kevés boldogságot tapasztaltam, inkább sok hátbaszúrást. S bár könnyed könyv volt, végigolvastam, 3, 3/4-re értékeltem, ami nálam tényleg közepes, mint az iskolában, abszolút messze volt a jelestől. Fényévnyire.



3 megjegyzés:

  1. Komolyan a falnak megyek ettől a szótól, nagyon divatos lett, gondolom nem csak fordításban... nekem ez az eü-i szexet jelenti. Sajnálom ezt a nemzedéket, komolyan, akinek csak ennyire telik.

    VálaszTörlés
  2. Igen Szeee, olyan erzesem volt vegig, mintha ket allat egymasnak akarna esni. Romantikus konyvben ennyi ilyen szo engem zavart. Kozonsegesnek tartom. Szerintem a "szeretkezni" szo nem is szerepelt ill.nagyon kevesszer. Tovabbra is kivancsi lennek ra, hogy ez az angolban is igy szerepelt-e?

    VálaszTörlés
  3. szeritem az angolban egy szó van erre, a fuck :D

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...