2013. május 31.

Leiner Laura: A Szent Johanna gimi- Kalauz


Vizsgaidőszak: off.
 Záró-államvizsga előtti időszak: on.

S ez mit jelent? Hogy kicsit lébecolok az utolsó néhány nap hajrája előtt! Kezdetnek a Szent Johanna Gimi- Kalauza nem volt rossz, sőt úgy jártam vele, mint maga Leiner Laura, hogy végleg elengedtem a sorozatot.
Így a 20 éves osztálytalálkozóm után bevallom, hogy én is azok közé tartozom/tartoztam, akik alig várták a megjelenéseket, bár én az 5.megjelenése után kicsivel kezdtem el az egészet, így sokat várni, csak a 7. és 8. kötetekre kellett. Így kibírható volt, erős vagyok. :)

Ez a Kalauz pedig egy extra kötet. Olyan, mint az extrák a dvd-ken. Ha tetszett egy film, imádom nézni a pluszokat: a kulisszatitkokat, a rendezést, az alkotást, a szereplők véleményét és minden ilyen különleges dolgot.

Ez a kötet egy hasonló extra, amelyben megszólal az írónő, lezár, szummáz, búcsúzik a gimitől. Amelyben nem várja el, hogy mindenkinek tetsszen a sorozat, s ezzel nem is törődik. Bár miért törődne, hiszen a sikere egész látványos lett, mit számítanak azok a személyek akik lehúzzák, akik olvasatlanul bírálják? Én is ismerek olyanokat, akik egy részt sem olvastak, de tudják, hogy csak rossz lehet... Ilyenkor én is no kommentelek, hiszen én mindig hangoztatom, hogy örülök, hogy a gyerek elolvasta, sok okból kifolyólag, de itt nem ez a lényeg.
Persze nem szépirodalom, de nem is annak készült.
L.Laura előszava megválaszolja a kérdést, hogy miért is íródott, hogy született meg a fejében az ötlet. S miközben továbblapozva sorról-sorra, oldalról-oldalra haladtam, úgy éreztem magam egyre jobban a Kalauz olvasásakor.

Mert megtaláltam  benne majdnem mindazt, amit vártam. 
* A világhálón, a való életben gyakran feltett kérdéseket, amelyeket én nem olvastam el soha, nem szörföztem, nem kutattam, így nekem újdonságként hatottak ezek a hírek.

* A fontosabb zeneszámokat az eseménnyel, amelyekhez vissza kellett keresnem a befejező rész után.

* A vicces vagy éppen fontos részek sokaságát, amelyeken ismét jókat nevetgéltem. (Olvastam, hogy olvasók ezeket feleslegesnek tartják, mert kívülről tudják már az ilyen részeket: nos én kb. egyszer olvastam el mindegyiket, az elsőket kétszer felületesen, így nekem felüdülés volt újra találkozni ezekkel a mondatokkal.)

* Borítóötleteket.

* Olyan információkat, amelyek lehet, hogy lényegtelenek, de bebizonyították, hogy a háttér is megalapozott, hogy vannak nevek, háttérkapcsolódások.

* A szereplők illusztrációit. S bár én valóságosabban képzeltem el őket, néhány rajz hasonlított az általam kialakított képpel. Szívesen láttam volna képet az A-s lányok helyett néhány tanárról. :)

* Sok-sok kimaradt jelenetet, amelyeket végigolvasva arra jöttem rá, hogy bizony néhánynak örültem volna (pl. Kinga 15.születésnap, vagy éppen az egyik március 30., de beszélhetünk az egyik számomra kedves könyvről, Az öreg halász és a tengerről...- bár lehet, hogy ez  jobb, hogy kimaradt- nem jutok konszenzusra magammal stb.), de a legtöbb jó, hogy nem került bele, mert talán Reni még nagyobb lúzernek tűnt volna, nem reménykedhettem volna ennyit, vagy Andris és Robi még távolabb került volna. Érdekes volt ezeket olvasni, mert ezekkel együtt tényleg lezártam a 12/b. történetét.

*.. és egy részletet abból a bizonyos levélből, amelynek a borítékján csak egy szó volt olvasható: CORTEZ

* S mi hiányzott? Amelyek a dvd-extrák többségén megjelennek: az alternatív befejezések, hogy eldönthessem, én melyiket választottam volna. Belátom, hogy ez nem íródhatott meg, mert ez egy könyv, s bár lehetséges, hogy Leiner Laura fejében megfogant egy-két más verzió, de miért mondaná el? Ahogy az előszóban is említi, ez a könyv, a "Giminapló" nem Rentai Renáta története, hanem a Szent Johanna Gimi története.

*** A Szent Johanna Gimi története, amely más, mint az enyém vagy éppen a te iskolád, egy iskola ahova szívesen jártunk volna, ahol jókat buliztunk, miközben valamilyen szinten -mi idősebbek- visszaemlékeztünk a mi kamaszkorunkra, érettséginkre. A fiatalok?- nekik a kamaszkor kezdetét, az együtt töltött idők sokaságát adja, s még ha sokszor egyedül is érzik magukat a kamaszkor sűrűjében, tudják, hogy a jó barátok mellettük vannak, reményt adnak. Ketten vagy többen utakat keresnek a az előttük álló labirintus útvesztőjében, hogy -ha szerencséjük van és ők is így akarják majd- örökké emlékezzenek egymásra.

Ciceró Kiadó
2013


4 megjegyzés:

  1. Szia!

    Érdekes összegzés, kedvet kaptam hozzá, bár eddig hezitáltam, beszerezzem-e a Kalauzt is, lévén sokan sok rosszat mondtak róla, köztük olyanok is, kik megszállottjai voltak a sorozatnak. Köszönöm a véleményt, nekem mindenképpen hasznos volt, hogy elolvashattam!

    Kellemes napot:
    Atrix Wry (:

    VálaszTörlés
  2. Szia!
    Ha ennyire különböző véleményeket hallottál róla, akkor mindenképpen érdemes lenne kölcsönkérned, belepillantanod, hogy tényleg szeretnéd-e a polcra a többi mellé? Van, ami nem tetszhet, mint pl. nekem nem mindegyik szereplő rajza tetszett, mert másmilyennek képeltem el, de nekem eszembe sem jutott, hogy ne vegyem meg, főleg a lányom miatt, aki sokezer tizenéveshez hasonlóan rajong a sorozatért!
    Köszönöm a hozzászólásodat!
    üdv:

    @a

    VálaszTörlés
  3. Szia ! : )
    Nem tudnád nekem elküldeni pdfben? :DD
    danonka10@gmail.com
    Köszönöm!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...