2013. május 3.

C.S.Lewis: A ló és kis gazdája - NARNIA krónikái 3.


Azt kell mondanom, hogy a Narnia krónikájának harmadik kötete, története majdnem teljesen eltér az első és a második könyvtől.
Ezt a harmadik kötetét elolvasva, azon lepődtem meg, hogy alig történt valami Narniában- hallottam róla, találkoztam ott honos állatokkal és egy háború is szóba került, de alig tudtam kivárni, hogy megérkezzek én is oda.

Ez a könyv teljesen mást adott és jelentett, mint az első kettő. Hol van már a varázslatos padlásszoba vagy éppen a misztikus ruhásszekrény? Annyi maradt meg mindössze összekötőként, hogy Lucy, Peter és testvéreik Narniában élnek és uralkodnak a fenséges Aslan fennhatóságával, Ha mondhatunk ilyet.
Azonban ők is éppen máshol tartózkodnak- Tashbaan-ban, éppen ott, ahol a baljós háborút és vészt, elfoglalásokat kitervelik, ahol az öreg vezír egy fiatal leánykát akar feleségül venni - aki természetesen nem szeretné e frigyet, vagy éppen a tisroc (örökké éljen!) a nagyúr, s akinek a fia Rabadash éppen Lucy-ba szerelmes, és nem nyugszik addig, amíg arája nem lesz!

Itt, és innen két irányban terjed ki a történet, amikor egy halászlegény fia egy beszélő -narniai-lóval el nem menekül, s egy oroszlánnal való ijedt találkozás következtében négyesben nem folytatják az útjukat egy másik beszélő ló és gazdája Aravis társaságában, hogy elérjék Narniát.
S, hogy kik ők, akik közelednek, akik küzdenek a sivatagi forrósággal és az éjszakai hideggel? A történetből kiderül, de az olvasó emberek tudják, hogy egy meséről nagyon nehéz úgy írni, hogy ne áruljunk el fontos lényeges dolgokat.


Izgalom, szerelem, mese, és annyi fáradtság a menetelés közben, hogy már én is éreztem. De, mint mindegyik narniai történet, ez is megnyugvással fejeződik be, s én a hosszú utazás után kényelmesen kezdhetem nemsokára a negyedik kötetek, hogy ismét összefuthassak Aslannal.

Harmat Kiadó
2013

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...