2013. január 15.

Jean Webster: Nyakigláb apó

......lökött lány..... :D


Teljesen tisztában vagyok vele, hogy ez nem egy értékelés, de már egy hete olvastam, és ilyenkor már nincs kedvem róla írni.

Kedves könyv egy gyermekotthonban nevelkedő leányról, aki "felnőve" is ott ragadt az intézetben. De a patronálók némelyike egy vicces, és igen szemtelen fogalmazása hallatán kiemelte őt onnan, és anonim támogatóként beiskolázta a lányt egy kollégiumba abból a célból, hogy íróvá váljon.
A férfinak, aki a Nyakigláb apó nevet kapta egy édes árnyék miatt, csak annyit kért, hogy Jerusha havonta egy levélben számoljon be neki az előmeneteléről, a történésekről, a tanulmányokról.

Mi, olvasók ezeket a leveleket láthatjuk, és miközben a szemem előtt bontakozott ki a románc, és vált számomra egyértelművé a dolog és a lovestory, úgy .........................................

Na, de ne vágjak a dolgok közepébe.
 Judy-nk, aki tulajdonképpen Jerusha Abbott, viccesebbnél viccesebb és komolyabbnál komolyabb, sőt szemtelenebbnél szemtelenebb leveleket ír kedves támogatójának, és én sokszor nevettem, kacagtam ebben a zord hideg januárban. Mindennek lehet örülni, még ennek a bájos gyermekkönyvnek, amiben néha úgy éreztem magam, mintha egy másik Anne Shirley-vel találkoztam volna.


Ha valaki nem tudja megvenni, kikölcsönözni, íme , a MEK-en olvasható:

http://mek.niif.hu/02000/02039/html/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...