2012. december 16.

Böjte Csaba: A szeretet bölcsője - A házasság mérföldkövei

Néhány hete, amikor egy ismerősöm felhívta a figyelmemet egy könyves akcióra, máris rendeltem meg Böjte Atya könyveit, amik közül az elsőt el is kezdtem. Ízlelgetem.
Amikor most megakadt a szemem ezen a gyönyörű kiadványon- egy másik ismerős segítségével-, máris birtokolni akartam!

Böjte Csaba gondolatai mindig elgondolkodtatnak, és éppen azért, mert nagyon egyetértek velük. Még akkor is egyetértek, ha nekem nem mindig sikerül ezen gondolatok szerint élnem.
A szeretet bölcsője -  A házasság mérföldkövei
A könyv, ami összefoglalja az Atya gondolatait a házasság közben bejárt útról, legyen szó a házasság előtti párkapcsolatról, a gyermeknevelésről vagy éppen az idős korról.
Miközben olvastam a sorokat, fejezetről-fejezetre önigazolást kaptam, olykor megsimogatták lelkemet az olvasottak, máskor pedig jól arcul csaptak.

Bevallom őszintén, nem csak a házasságomra, nemcsak a családomra vonatkozó gondolatiságok jutottak eszembe, nemcsak az ezekre vonatkozó apró-cseprő vagy akár kicsit nagyobb problémák kerültek előtérbe.
Bármerre nézek napjaimban, valahol mindig meghúzódik valami konfliktus. A munkának is szentelt egy fejezetet, amit nekem nagyon jó volt -kellett- olvasni. Ha messzebb tekintek, akkor a barátságok is megjelennek, a "Keress szövetségeseket..." vagy éppen "A megbocsátás...." fejezetekben... Nos, itt van némi elszámolnivalóm.

"A szavak nem ugyanazt jelentik mindenkinek. (...) Ezért kell sokat beszélgetni, megtanulni egymás szótárát."
Arcul csapott, simogatott, simogatott, simogatott.

Ahogy a párkapcsolati egységről ír, ahogy a gyermeknevelésről ír: gyönyörű. Minden gyermeket váró házaspárnak, párnak kötelezővé tenném ezeknek a fejezeteknek az elolvasását. De félő, hogy aki olvassa, az így tesz, aki pedig nem tesz így, a legtöbben nem is olvasnak ilyen irodalmat. Itt megtaláltam azokat a mondatokat, amit én is vallok:

"Abban mindenki egyetért, hogy a legfontosabb, hogy szeressük a gyermekeket. A különbség annyi, hogy sokan mást értünk azalatt, mit jelent a gyermeket szeretni."

"A szülőnek nem kell semmilyen extra mutatványt végeznie, éli - remélhetőleg a tőle telhető legszebben, legtisztábban, legőszintébben - a maga életét. Minden pillanatban nevel ..."

Az egész kötet gyönyörű mondatai elgondolkodásra és számadásra késztettek. Megerősítettek vagy éppen elbizonytalanítottak. A kezdő fejezettől, hogy Isten szép ajándéka vagyok, hogy nem vagyok sodródó falevél, a családalapításomon keresztül az elmúlásig. Benne azokkal a tanításokkal, amiken keresztül megyünk: az örömök, a bánatok, a fájdalmak, a hit kérdése, a család fogalma, a körülöttünk és velünk élőkkel kapcsolatos fontosságok, a munka iránti szeretet, az otthon melege,végig-végig az elengedésig-elbúcsúzásig-eltávozásig. Szeretetet tanít, vagy éppen fogalmakat magyaráz el helyesen, hogy a tévutunkról eltérítsen.  ... hiszen mérföldkövekről van szó... nem kis út az életünk megtétele, próbáljuk helyesen, jól, isteni segítséggel, iránymutatással.

"A boldog házasság és a boldog élet egyik titka, hogy az ember arra törekszik, hogy ajándékká váljon, és mindent, amit kapott, Isten szép ajándékaként megköszönjön."

Köszönöm Böjte Csaba!
.... és elnézést, bocsánat mindenkitől az -esetleges- elmúlt napokért...


Helikon Kiadó
2012

2 megjegyzés:

  1. Kedves Blogoló!
    Véletlenül tévedtem ide az oldaladra, a könyvre kerestem rá, de olvastam soraidat, és nagyon érdekelne, hogy ajánlanád-e a könyvet fiatal, házasság előtt álló keresztyén lánynak?

    Üdv

    VálaszTörlés
  2. Kedves Érdeklődő!
    Én mindenkinek ajánlom Böjte Csaba könyveit, főleg, aki magáénak érzi az igazán fontos dolgokat. Ha a jövendőbelije is befogadó, duplán ajánlom!
    Andi

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...