2012. december 21.

2012 - könyvekben

Két éve is volt egy játék, tavaly is leírtam néhány könyvcímet, és most is felvések magamnak néhány könyvet az idei, 2012-es olvasásaimról....

A múlt év legjobb könyvei (nem gondolom, hogy érmeket kellene osztanom. Inkább úgy mondanám, hogy őket olvastam nagyobb örömmel, vagy éppen elgondolkodtatott, arcul csapott, vagy éppen elgondolkodtatott):

Jan-Philip Sendker: Hazatérés (abszolút érmes lenne)
Máté Angi: Az emlékfoltozók  (abszolút érmes lenne)
Elizabeth Kostova: Hattyútolvajok (abszolút érmes lenne)
Abraham Verghese: Könnyek kapuja (abszolút érmes lenne)
Harper Lee: Ne bántsátok a feketerigót! (abszolút érmes lenne)
Brian Selznick: A leleményes Hugo Cabret (abszolút érmes lenne)
Hidasi Judit: Április út
Strandberg-Elfgren: A kör
Isabel Allende: Kísértetház
Jenny Downham: Amíg élek
Boldizsár Ildikó: Királylány születik
Stieg Larsson: A lány, aki a tűzzel játszik
Gayle Forman: Ha maradnék
Alessandro D'Avenia: Fehér, mint a tej, piros, mint a vér
Laurie Halse Anderson: Jégviráglányok
Emma Donoghue: A szoba
Jodi Picoult: Tizenkilenc perc
Ljudmila Ulickaja: A mi Urunk népe
Leiner Laura: Szent Johanna Gimi 5- Remény :)
....
..
.

Könyv, amit idén, ismét a kezembe vettem (és el is olvastam): 
Jonathan Safran Foer: Rém hangosan és irtó közel
J. K. Rowling: Harry Potter és a bölcsek köve
J. K. Rowling: Harry Potter és a Titkok Kamrája
J. K. Rowling: Harry Potter és az azkabani fogoly
Mark Haddon: A kutya különös esete az éjszakában

Sorozat: 
Stieg Larsson: Tetovált-trilógia
Leiner Laura : szent Johanna összes

Boldog voltam/lettem ettől a könyvtől:
Máté Angi: Az emlékfoltozók
Jan-Philip Sendker: Hazatérés
Leiner Laura: Szent Johanna Gimi 5- Remény :)

Szomorúvá tett:
Máté Angi: Kapitány és Narancshal
Jenny Downham: Amíg élek
Laurie Halse Anderson: Jégviráglányok

Erőt adott: 
Emma Donoghue: A szoba

Leginkább alulértékelt könyv, véleményem szerint:
Catherine Ryan Hyde: Számíthatsz rám!

Túlértékelt könyv
Sándor Anikó: El Camino
Muriel Barbery: A sündisznó eleganciája

Amiről azt hittem, hogy nem fogom szeretni, de mégis: 
Szent Johanna gimi könyvek

Klasszikus, amit idén olvastam: ismét nem volt :S

Ami nagyon nem tetszett: 
Sándor Anikó: El Camino
Ben Sherwood: Merülj alá az álmokért

Amit valaha szerettem, de már nem: nem olvastam ilyet

Új kedvenc könyveket avattam:

Jan-Philip Sendker: Hazatérés
Máté Angi: Az emlékfoltozók
Máté Angi: Kapitány és Narancshal
Elizabeth Kostova: Hattyútolvajok
Abraham Verghese: Könnyek kapuja
Harper Lee: Ne bántsátok a feketerigót!
Brian Selznick: A leleményes Hugo Cabret


Csalódtam: 
Ben Sherwood: Merülj alá az álmokért,
Sándor Anikó: El Camino

Legjobb romantikus (nem a "hagyományos romantikus vonal... én olyat nem olvasok-ált.):
Jan-Philipp Sendker: Hazatérés

Gondolkodásomat megváltoztatta vagyis nagyon erősen elgondolkodtam rajta
Emma Donoghue: A szoba

Kedvenc karakter:
Oscar (Rém hangosan és irtó közel) -még mindig;
Atticus- a Ne bántsátok a feketerigót! -édesapja

Azt hiszem ennyi... :), de a változtatás joga fennáll.

4 megjegyzés:

  1. az érmesek közül kettő nekem is benne van az érmesek között, érdekes :) (Hattyútolvajok és Könnyek kapuja).
    Örülök, hogy a Hazatérés így "sikerült" :)

    VálaszTörlés
  2. @szeee: :))

    Nekem a Hazatérés nagyon tetszett. Kíváncsi lennék a véleményedre :)

    Te írsz ilyen tetszett/nem tetszett posztot?

    VálaszTörlés
  3. kölcsönadod? :D
    szerintem fogok írni, mert bár arcpirítóan keveset olvastam, főleg az első félévben, annál jobbakat sikerült kifognom idén.

    VálaszTörlés
  4. Természetesen. :)

    Engem azért érdekelnek az ilyen összefoglalások, mert így jobban átlátom egyben.
    Pl. csak az utolsó olvasásaidra emlékszem, ill. amik nagyon tetszettek.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...