2012. november 11.

Winkler Róbert: Márton és Micike az autószerelő műhelyben

Ez a könyv egy igazi fiús könyv! Ténylegesen 5 év felett, de az érdeklődő és már hozzáértő 3-4 éves kisfiúkkal is lehet nézegetni, ugyanis is leteszteltem a kiscsoportomon.

Márton egy kisfiú, aki Micikét a rókára hasonlító kiskutyáját elveszíti. Miközben keresni kezdi, bemegy egy autószerelő műhelybe, ahol a szerszámok csodálatos világába találja magát. Itt adódik lehetősége segíteni Pista bácsinak, itt tudja meg, hogy mi az a légkalapács, sőt Pista bácsi az olaj leengedésének titkába is beavatja Mártont az autószerelő aknában.

Mivel Micike, a rókára hasonlító kutya itt nincs, ezért megnézik együtt a gumisműhelyben is, ahol a centírozás rejtelmeit ismerhettem meg vele. (Szigorúan zárójelben megemlítem, hogy én is itt értettem meg végre ezt a dolgot, mert amikor az autóm gumicseréjét nézem végig évente kétszer, soha nem értettem, hogy mi az a szerkentyű, amin forog a kerék, miért kell ez, és mi a lényege? Mondták nekem, hogy ne üssön, azért kell, de a lényeget, hogy miért üt, azt itt a könyvből ismertem meg!)

Mivel Micike itt sem volt, Pista bácsi eszébe jutott, hogy a fényező műhelyben szokott lenni macskáknak való ennivaló, menjenek oda, hátha ott falatozik a kiskutya. S amíg elértek odáig egy kis anyanyelvi nevelés, mondjuk szókincsbővítés zajlott Pista bácsi részéről, mikor is kedvese elmondta hogy a "lakásban festik a alatt, az festés. Ha az ablakkereteket, vagy a játszótéren a mászókát, az mázolás. Az autók festését fényezésnek hívják."

Minden jó, ha a vége jó! Micike előkerült, Pista bácsi és Márton barátságot kötött egymással, sok jó és érdekes szerszámot megismerhettünk együtt, és új szavakkal is gazdagodhattunk.
Nem is vártam többet ettől a kisfiús-szerszámos-autószerelős könyvtől.

Talán csak az illusztrációt! Nos, sajnos az nekem nem annyira tetszett. De lehet, hogy csak azért, mert "olyan fiús". Hogy az milyen? Nézzétek meg magatok!

4.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...