2012. november 11.

Palya Bea: Altatok

Alig vártam Palya Bea Altatok albumát, hiszen soha nem tagadtam, hogy az Álom, álom kitalálom a kedvenc Bea-albumom. Azt hallgattam sokat az én babáimmal, azzal tititá-ztam, az volt a gyermeki- és felnőttlétem középútjához a legközelebb álló zenei anyag. ..és végre megérkezett! (Ahogy Bea Lilije is, akihez nagyon gratulálok, és sok boldogságot kívánok!)
Ahogy hallgattam az új dalokat, visszaköszönt az ismert palyabeás hang, visszaköszönt a megszokott hangvilág, hangzás, műfaj.

Ahogy hallgattam
- újra kisbabává váltam,
- újra átéltem a gyermekeim kisbabaságát.
- újra átéltem a várakozást, a születés csodáját.
Ismét sajnálom, hogy én nem énekeltem ennyit a saját gyermekeimnek.

A szövegek között találtam igazi, kedves szövegezésű altatókat, várakozókat, boldogságosakat.
Hallgattam és közben olvastam a már megszületett gyermekhez szólókat, vidámakat.
Hallhattam indiai vonalút, kínai sárkányosat, vonatosat, s más történetének megfogalmazását, emlékeit. Megjelentek a nagyik is, és ők is örülnek unokájuknak.

Elvarázsolódtam, kellemesen éreztem magam.
Elaludtam volna, ha lehetett volna.

"Holdasodik már az éj
Fürge cinke útra kél 
Az aprócska szemeket
Álomporral szórja meg

Sárga hasú cinege
Édes álmot hozol-e?
Színeset és csillanót
Palotába surranót
Könnyedet és csellenőt
Kertek alatt libbenőt
..."

Elaszom rajta, ha lehet majd, de egyelőre csak hallgatom, hallgatom, hallgatom, és elvarázsolódom újra meg újra. A gyermeki lét öröme visszacseng a dalokból, és már most előttem van, hogy milyen jó is Lilinek!

Az illusztrációkat tekintve, nem vagyok ennyire lelkes, mert távol áll tőlem ez a vonalvezetés. A színvilág néhol melegít, néhol megfagyaszt, és sajnos sok helyen nem elálmosodtam és elaludtam a képek nézegetésekor, nem simogatták a lelkemet, mint elvártam volna, hanem vad harcok dúltak bennem, és felébredtem inkább zakatoló szívvel.

De a cd hanganyagát ez nem minősíti, a dalokat kedvelem versekként és szeretem hallgatva.

4/5

Kolibri Kiadó
2012

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...