2012. november 28.

Jennifer Pohlman - Rodney Searle: A fitlabda és a Pilates


Elég régen már, hogy lett egy hatalmas kék színű fitlabda a lakásunkban, a Lány szobájában volt a helye, míg ki nem sajátítottam a gépem elé. Főleg azért, hogy azon üljek, azon nemes célból, hátha a tartásom jobb lesz (ahogy ezt hallottam) illetve azért, mert szék nem fér el a gép előtt, a labda pedig könnyen elgurítható.


Szóval a labda megvan, most lett egy könyvem és a könyvhöz egy dvd-m is, hogyan is kell(ene) ezzel a sporteszközzel tornáznom. Megtudtam, hogy mire jó.
Nagyon vicces volt, hogy nem én kezdtem először a feladatok kipróbálását, hanem a 11 éves sportos kislányomra bíztam, éppen unatkozott. Bevallom őszintén lett egy kellemes időtöltésünk.

Komolyra fordítva a szót, el kell mondanom, hogy nagyon tetszik a kiadvány. A torna dvd-vel bővített könyv részletesen ismerteti hogyan lett ötvözve a fitlabda és a Pilates-módszer? Már a bevezetőben megtudhatjuk, hogy a labdás gyakorlatok sok hasonlóságot mutatnak a Pilates-módszer alapelveivel, mely a helyes testtartásra, az erő kiegyensúlyozására és a mozgáskontrollra helyezi a hangsúlyt. A Pilates alapelveivel való megismerkedés után (koncentráció, irányítás, központosítás, áramlás, pontosság, légzés), és a pozitív hatásokkal való elméleti  megismerkedés után még a fontosabb gyakorlati tanácsok ismertetése és a légzés fontossága került előtérbe, miután pattanhatunk a földre vagy éppen a labdánkra!

A dvd és a könyv ugyanabban a sorrendben halad. A könyvben olvasható a feladatokkal kapcsolatos célok, illetve a dvd-n hallható instrukciók szövege.
A légzőgyakorlatoktól kezdve a has-, farizmokon keresztül, a helyes testtartás feladatain át a nyújtás és lazítás feladatokig juthatunk el. 
A narrátor hölgy végig ütemesen, számlálva, értelmesen és érthetően mondta az instrukciókat és, hogy mire kell figyelni.

"A Pilates a mozgás újratanítását szolgáló olyan egyedülálló technika, mely a testet egységes egésznek tekinti, s célja az egyén állóképességének fejlesztése."

Az edzések során mentálisan is jelen kell lenni, de a rászánt idő végeztével felfrissülve fejezhetjük be a mozgást.

Labdára fel!



Gabo Kiadó
2012



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...