2012. november 28.

Finy Petra: Egy marék buborék

Átestem a Finy Petra keresztségen. Felnőttként, önmagam választottam.

Rettenetesen nagy kíváncsisággal vetem bele magam a kortárs magyar gyermekversekbe: folyamatosan és mindig.
Nem tudom, hogy kell-e különösebb hangulat a gyerekversek olvasásához, én , a sima, nem karácsonyi vagy éppen nem anyáknapi költeményeken kívül, nem szoktam emelkedett hangulatban olvasni, hanem kutatom-keresem az újakat, a jókat, amelyeket fel tudok használni az oviban felolvasásra, mondogatásra, vagy éppen "megtanításra".

Tehát: elolvastam az "Egy marék buborék" című könyvet, és mielőtt belekezdtem volna, máris a tartalomjegyzéket kerestem, mert én a címadó versre voltam kíváncsi: azokra a szivárványszínben pompázó, illékony csodákra. De csak lettem volna, mert ilyen című vers sajnos nincs. :(

Ezért elkezdtem hát, és belemerültem. Először le kellett takarnom az illusztrációkat, mert jobban tudtam élvezni az írásokat, amelyek a Tengerember, Miskeri-Maskara bál, Eperinga, Felhőország, Egy marék buborék, Masinagyerek, Családom és egyéb életfajták és A négylábú kétlábú főcímek alá vannak csoportosítva.
Bevallom őszintén, hogy nem mindegyik verset tudtam befogadni. Még akkor is mondom ezt, ha a könyv borítóján Tóth Krisztina botfülű óvónéninek fog nevezni, amivel természetesen vitába szállnék, mint óvónéni, mert hangszeren -jól- játszó pedagógus vagyok. 

De azt is bevallom, hogy találtam olyanokat, többet is,  amelyek viszont nagyon tetszettek. tetszettek, mert tényleg Weöres Sándor verseit rejtik bizonyos szempontból magukban: a ritmusuk, a dallamuk, a szövegük. Tetszettek, mert kreatívak, amelyek közel kerülhetnek a gyerekekhez, de örültem volna, ha találok benne mondókákat, vagy 1-2 versszakos mondogatni-valókat is, amelyeket a legkisebbek is könnyen befogadnak.


Találkozhatunk a Holddal, az Angyallánnyal, vagy éppen egy tündérrel, de összefuthatunk egy sárkánnyal, kobolddal is. Randevúzhatunk az összes évszakkal, és otthon érezhetjük magunkat a különös járgányokon is.  Érdemes elolvasni e versgyűjteményt, mert újabb Szulyokvszy Sarolta illusztrációkat láthatunk (az újabb stílusából valókat, legalábbis nekem úgy tűnt), és azért is érdemes, hogy új verseket halljunk, ismerjünk meg. Lehetséges, hogy többször is el kell olvasni, többször is meg kell hallgatni néhányat, de sok kóstolás és ízlelgetés meghozhatja azt az élményt, amellyel elfogadhatjuk ezeket az új költeményeket, és a hozzá kapcsolódó érzéseket akkor is, ha elsőre nem sikerült maradéktalanul.
Még én is olvasom őket, mert vannak benne olyan kifejezések, megfogalmazások amelyeket még most kóstolgatok, amelyeket meg kell szoknom a szövegösszefüggésben. 
De haladok a korral, olvasgatom tovább.

"Tele van a Hold
Pihe-puha fénnyel,
Tele van a Hold 
Fura televénnyel."

A kép Finy Petra blogjából származik.



Kolibri Kiadó
2012

4 megjegyzés:

  1. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  2. Kedves Andi, ajánlom figyelmedbe az Író Cimborák blogot, ahol most alkotó kortárs gyerekírók szinte naponta tesznek közzé verseket, meséket. Jó válogatást :) http://irocimborak.blogspot.hu/

    VálaszTörlés
  3. Kedves Andi, ismered az Író Cimborák blogot? Itt a most alkotó kortárs gyerekírók publikálnak szinte naponta új meséket és verseket, ajánlom figyelmedbe!

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm szépen, hogy megmutattad ezt a blogot.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...