2012. augusztus 25.

Winkler Nóra: Csillagtúra


Csillagtúra: adott szálláshelyre minden nap visszatérő túra.

Winkler Nóra Csillagtúrája igazi csillagtúra.
Elindultunk az ő személyéből, személyiségéből és naponta azaz fejezetenként kirándulhatunk a kultúra különböző szegmenseibe. Kirándulásaink alatt az útközben elsuhanó fák, bokrok jelentik a gyermekkori visszatéréseket, a gyermekkori találkozásokat, amelyekből a fiatal Winkler Nórát ismerhetjük meg.


"Figyelem magamat, és most már összeállt: elég erősen él bennem a vágy, hogy meggyőzzek másokat arról, milyen hatalmas élmény a kultúra. Pláne az a fele, amiről sose gondolnák, hogy nekik bármit is tud adni."

Itt léptem én a képbe. Kulturális kirándulásaim semmit sem érnek, értékük 0, ha ezt a könyvet veszem alapul.
Néha eljutok 1-1 színházi előadásra, rengeteg könyvet olvasok, a tévét kizárom az életemből, néhány film megnézéséig eljutok, de csakis itthon. Múzeum a legkevesebb, ezt nagyon sajnálom, de mindig a családdal szeretnék menni, az pedig már inkább a kivitelezhetetlen kategória.
Winkler Nórával azonban kirándultam a csillagok csúcsai felé, érintve sok apró ill. fontosabb eseményt, információkkal lettem gazdagabb, aminek hatására máris többnek érzem magam.

W.Nóra élete és munkái tényleg felölelik azokat a területeket, amelyekkel azt az életet tudja élni, amit szeret, amiben jól érzi magát.
Rengeteg jó ismerőssel körülvéve széles spektrumát felöleli a kultúra iránti szomjának oltására, kiállításokról-kiállításokra jár, aukciókat vezet, a médiában foglalatoskodik, műsort vezet, találkozókat bonyolít és vezet le, utazik szerte a világban: olyan életet él, amilyet én el sem tudok képzelni a saját életemet élve. Itt a kulisszák mögé láthattam, csipegethettem az elejtett morzsákat, amelyeket felszedve az én szomjamat/éhségemet csillapíthattam. Olyan magyar nevekről és az ő munkásságukról olvashattam, akik eddig elkerülték életemet; és fel sem tudom fogni azokat az összegeket, számokat, amelyek itt felmerültek.

Winkler Nóra könyve az ő kis morzsáiból, szeleteiből megindította azt a fajta étvágyamat, aminek hatására leültem a gépem elé, nézegettem a festményeket, fotókat, olvastam az említett személyekről, megnézendő filmlistámra vettem az említett filmeket. S ez jó volt. Élveztem. Csillapítottam azt a fajta  vágyódásomat, ami bennem rejtőzik.

S bár életem messze áll az övétől minden tekintetben, nagyon örülök, hogy olvashattam róla, hogy ki is valójában az a hölgy, akit oly sokat láttam, hallottam már.

4/5


Libri Kiadó
2011


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...