2012. augusztus 3.

Andrew Nicoll: Valdez


A derék polgármester után egy aljas íróról, azaz szerzőről olvastam.
Hasonló stílus, hasonló történetszövés, szórakoztatóan elgondolkodtató, de mégis merőben más történet. Azonosság talán a férfi főhős tekintetében látszódik, akinek egy nő iránti vonzalma érdekes eseményeket vonz maga után.

Luciano Hernando Valdez egy író, egy sikeres író. Olyan, akinek könyveit sokan olvassák és várják, akire nemzeti kincsként gondolnak (s mellesleg imádja a női nemet, s ezen dolgokról is felemelően fogalmaz).

Igen ám, de az íráshoz kellenek a gondolatok, amik megfelelően-érdekfeszítően megfogalmazva leírásra, kinyomtatásra és megjelentetésre kerülnek. 

Valdez egy író.  De hirtelen megáll valami az időben, és nem jönnek a mondatok, a gondolatok. Mindössze egy randa sárga macska bandukol. De az nagyon és sokszor.
Valdez egy gyilkos. Andrew Nicoll nem árul zsákbamacskát, hiszen ez a tény elég hamar kiderül az olvasó számára, sőt fokozatosan megismerjük a fiatal hölgyet, akinek majd az életére tör.

Mondják, hogy nem minden arany ami fénylik. Valdez Úr sem olyan, mint amilyennek látják.

Mi a látszat és mi a valóság?
Hány olyan emberről hallunk a hírekben vagy éppen ismerősöktől, ne adj'Isten a saját ismeretségi körből, hogy nem az az ember, akinek gondoltuk. Mennyi minden történhet, mennyi mindent elkövethet, hogy kialakuljon egy olyan véleményünk, hogy elforduljunk tőle, hogy megvessük őt.
Valdez tele van ellentéttel, változással, amit szembetűnően jelenik meg előttünk az olvasás folyamán.

Fontos momentuma életének, központi helyet foglalnak el az életében a nők. Gyönyörrajongónak, azaz ahogy ő mondja magáról, aktusrajongónak tartja magát, és retteg attól, hogy ha nem ír, akkor nem kell a szebbik nem képviselőinek. Abba belepusztulna, hiszen még a sárga macskája is a kuplerájba bandukol.
Aggódik- de nem tesz semmit.
Aztán jött ez a lány, Caterina, akinek az apja lehetne, beleszerelmesedett és megölte. Nekünk, olvasónak  azért kell elolvasni a történetét, hogy megtudjuk, miért is tette? Hogyan tette? Ki volt Caterina? Mit csinált? Miért volt olyan, amilyen? Miért volt olyan elvakult Valdez? 

Valdez figuráját nem kedveltem. Sőt, régen találkoztam ennyire tenyérbemászóan negatív szereplővel...!
Minden pillanatomban ellenszenves, unszimpatikus volt, 
Caterina személyének megformálásában nem tudok ennyire egy oldalra állni, de mindenképpen a kedvelem kategóriából indult, de szép lassan csúszott lefelé. No persze, nekem könnyű kívülről ítélkezni, ezt meg is tettem majdnem minden oldalon. Mindig volt véleményem, én mindig tudtam volna, hogy mit tegyek.

Drukkoltam a lánynak, de minek?,  hisz tudtam, hogy mi lesz vele... reméltem, hogy mégsem, reméltem, hogy  ő lesz a másik oldalon.
A könyv, számomra sok témát és kérdést érintett az emberek kapcsolatain belül, legyen szó a szerelemről, vagy éppen az anya-gyerek kapcsolatról, de még ide vehetjük a munkahelyi viszonyokat is. Jól megismerhetjük a történet helyszínét, a környezetben lejátszódó eseményeket is, a detektív megfigyeléseit, a korrupciót és egyéb megjelenő negatív jellemzőket. 

Többször elméláztam a történteken, a sárga macskán, annak bandukolásán, a mamán, Valdez fürdőszobáján, vagy éppen azon, hogy miért nem vette észre a sebhelyét? Kialakítottam a saját képemet, s a végén még mérges is lettem!

Andrew Nicoll saját maga stílusában írta meg ezt a regényét is, ami bár -számomra- a derék polgármester mögött marad, de akkor is érdemes elolvasni a szépirodalmat kedvelőknek.


2 megjegyzés:

  1. I wish I knew if you liked the book. I understand you don't like Valdez - I don't like Valdez - but I wish I knew if you liked the book, even while hating the main character. Sadly, Google translate has let me down and I can't quite understand what you have written. It would have been too easy to let Valdez find redemption at the end of the book but life isn't like that. Nobody sends us to Hell, we choose to go there.
    Thank you again for reading my books, and for your kind and thoughtful comments
    Andrew asnicoll@yahoo.co.uk

    VálaszTörlés
  2. Dear Andrew!
    I love to read the story and the book feel like it. But I could not accept Mr. Valdez. I was curious about the character. Why do these things?
    Thank you, meticulously written book.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...