2012. április 19.

Laurie Halse Anderson: Jégviráglányok

Sikerkönyv...
a mai világ sikeres embereinek akár sikeres lányainak betegsége...

tegnap meséltem Kedvesnek, hogy befejeztem egy könyvet az anorexiás lányról, több nem érdekli általában, hacsak nem kezdek bele.. nem kezdtem bele.

Kicsit elmeséltem, hogy soha nem voltak nagy problémáim, ezekre max. felnőtt koromban jöttem rá, de pl. ez is egy példa, hogy kívülről tudtam a kalóriatáblázatot, de csak azért, hogy mozgásszegény életmódom miatt ne hízzak... :))
azóta is eszemben van a zsömle, a tej és még néhány dolog, mint a legfontosabb túrórudi, de nem számolok, nem is érdekel. Aztán csak úgy mellékesen az éjszaka csendjében megemlítettem, hogy a férfiak sokkal normálisabbak e tekintetben - általában. Nincsenek ekkora problémáik.

Liát érdekelte a súlya, nem érdekelte az élete. A szülei vagy hogy is mondta, Dr. Marrigen és Overbrook professzor mással törődött, igaz szerintem nem, csak nem merültek bele mélyen a problémákba. Emma lett a fontos, ő volt a kulcsszereplő, pedig ha belegondolok, ő is állhatna ezek előtt, hisz Jennifer szerint sportolnia kell állandóan, ne egyen ilyen, meg olyan kajákat stb...

Ezeknek a problémáknak a gyökere mélyen van, ott lenn, ahova ha eljut valaki, nehéz kimászni. Amolyan pöcegödör, ráadásul visszacsúszhatsz, ha a démonok ügyesek, és nincsen tele a szeretettartályod.
 Elgondolkodott-e már valaki azon, hogy egy 11 éves lány miért kezd el hányni????????????????? Te Atyaég, alányom 11 éves lesz nyáron, még jó, hogy alapjáraton jó az alkata, sőt a barátnőké is.... Nem viccelődni szeretnék, nagyon komolyan félthetem a gyerekeimet mindenkor, mindenhol, mindenért, de ebben a könyvben már 8 évesen problémák jelentek meg, aztán jött ez a másik kor. Követik egymást, utánozzák egymást, és igen, képesek kiállni egymásért. Látom, tapasztalom olykor.

"Most mondhatnám, hogy föllelkesültem, de az hazugság lenne. A szám nem számít. Ha lemennék 31,75-re 29,46 akarnék lenni. Ha 4,53 kilogrammot nyomnék, addig nem lennék boldog, amíg le nem megyek 0,99-re. Az egyetlen szám, ami valaha is elég lenne, a 0. Nulla kiló, nulla élet, nulla méret, dupla nulla. Nullpont. Végre megértettem."

Lia megértette, végre rájött! Talán neki is jobb lett, de szerencsére volt egy olyan ember, aki megmentette. Mondjuk kellett hozzá saját maga is. Az a része, aki tömte, aki kívánta, aki nem hagyta, aki ki akart törni. De kellett hozzá az az ember, akinek ma április 19-én van a névnapja Magyarországon. Boldog névnapot kislány!

Egy szál kóser kapor = 5.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...