2012. március 18.

Rém hangosan és irtó közel - másodszor: most kevésbé hangos, viszont sokkal közelebbi...


Nagyon érdekes volt újra elolvasnom ezt a könyvet. Kedvencnek jelölöm, mondom,  de nem tudom, hogy most is az lenne-e, de azt tudom, hogy szeretem még mindig, csak nehezen olvasok újra könyveket, és nehezen vagyok képes megjegyezni könyveket. Ezt mindenképpen sajnálom, hiszen............. na de mindegy. Szeretném a filmet megnézni, de az apró részletek már kimentek a fejemből, csak a váz maradt bent.
Az előző olvasásom 2011. májusában volt, ahhoz képest néhány dolog megváltozott. Túl vagyok tanfolyamokon, járok suliba, ismerek több gyereket, és nem teljesen gondolkodom ugyanígy a könyvről. De nem tudom, hogyan gondolkodnék, ha most olvastam volna először?


Oscarral hasonló gyerekkel még nem találkoztam, nem is tudom, vajon létezik-e ilyen. Lehet, hogy nem is; mégis elhiszem, hiszen annyi csodabogár éldegél körülöttünk. Szerettem Oscart, és reméltem, hogy megtalálja a maga békéjét. - ezt most másképpen látom, hiszen mint mondtam, most már találkoztam.


Most már nem úgy gondolkodom Oscar és mamája kapcsolatáról és másképpen olvastam a család történetét is. Voltak hangulatok, amit másképpen érzékeltem, voltak területek, amikbe jobban belemerültem és voltak olyanok is, amelyeket átfutottam.

Ami biztos, hogy ismét elgondolkodtam, ismét másképp láttam, másképp néztem, csak úgy, mint 10 hónappal ezelőtt.

Aztán, ha szeretnénk, akkor a könyv olvasása közben vagy az elolvasás után mi is elgondolkodhatunk, hogy mi, hogyan élünk?, mire keressük a választ?, mi keresnivalónk van az életünkben?
A könyv jó, nagyon. Kit szerettem benne? Őt? vagy őt? Melyik kezemet emeljem fel? A bal tenyeremet, az IGEN-t, vagy a jobbat?

Továbbra is ajánlom az elolvasását, de most azért, hogy lássa más is, hogy mások vagyunk...... a családok, a szülők, a nagyszülők. Hogy lássuk, hogy segíteni többféleképpen lehet. Hogy lássuk, hogy figyelni kell, hogy érezni kell, hogy időt kell hagyni, hogy igen!-t vagy, hogy nem!-et kell mondanunk. Mikor mit.., hogy fontos-e, hogy megéri-e;. hogy mennyire rém hangosan mondjuk, vagy, hogy mennyire kell közel lennünk.

A közeljövőben megnézem a filmet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...