2012. március 8.

Gary Chapman: A szeretet mindent legyőz

A szeretet mindent legyőz...........


A szeretet mindent legyőz? Hát, ha körülnézünk minden irányba, több olyan helyzetre is ráláthatunk, aminek hatására nem mondanánk ezt ki ennyire biztosan. De tudhatjuk, hogy ők tesznek valamit nem megfelelően.


Akkor, hogyan is van ez? A szeretet minden legyőz(het)? Igen, én is ezt hiszem, de mindig kell hozzá a megfelelő kommunikáció, a megfelelő helyzet, a megfelelő partner, tehát a megfelelő visszacsatolás is -még nekem is, azaz nekem sem megy tökéletesen, mert nem vagyok az. Vannak rossz napjaim, viselkedhetek hárpiaként, mérgesen, de mivel mindig tanulom magamat, így próbálok ellene tenni. De hiszem, hogy a szeretet csodákra képes.

A kötet számtalan olyan történetet tartalmaz, amelyekben segített. Amelyekben az adott történet leírója vagy éppen a másik ember képes volt a szeretet segítségével megváltozni vagy megváltoztatni sorsokat, életeket, életminőségeket...Olvastam több történetet a családokról, a benne lévő szülő-gyermek vagy éppen házaspárok közötti feszültségekről; vagy akár családon kívüli, az adott személlyel kapcsolatos írásba merültem bele.
Előttem voltak életek, a rossz döntések, betegségek, családi problémák, szenvedély- és egyéb betegségek.
Olvastam a változásokról,  a lemondásokról, amit jó, segítő szándékkal tettek.

Vannak közöttünk olyan személyek, akik nyitott szemmel járnak, akikben megtalálható a másik ember, a felebarát felé is nyújtott feltétlen szeretet. (Sok szülő még a saját gyermeke felé sem mutatja ki ezt a feltétel nélküliséget.)
Vannak olyanok, akik képesek lehetnének rá, akik látják, de mégsem képesek megtenni...
.. és vannak olyanok, akiknek szüksége van erre a szeretetre. Akár a közelben. Akár a családban, akár éppen melletted. Lehet, hogy nem is gondolod.

A kötetben található történetek közül néhánynál megálltam, elgondolkoztam: így is lehet?, vagy éppen: "De jó, hogy sikerült nekik!"

Szeretni jó dolog, de nem mindig megfelelően tesszük: mert önmagunkat helyezzük előtérbe, hogy nekünk mi a jó, a jobb. Ha nem találjuk a helyes utat, akkor se keseredjünk, ha próbálkozunk egy másik úttal, már dicséretes. Ha nem adjuk fel, megtalálhatjuk mindenkiben a jót, mert mindenkiben ott lakozik.

A könyv igaz történeteiben győzött a szeretet, még akkor is, amikor tragédiák történtek. Átment minden akadályon, még a magaslatokat is átugrotta.

Hogy mindenkinek sikerülhet minden helyzetben, abban nem vagyok biztos, de amiben igen: "Két kis ugrással nem jutunk át a szakadékon!"
Bízzunk magunkban, bízzunk az isteni szeretetben.

"szeretetben létezni
áldáskabátba öltözni
társakkal osztozni
kenyéren, boron, jelenléten
és
bizakodón megadni magad
a nagyobb Valóság ölelésének"

(Varga Gyöngyi: Remény s ég -172o.)


Köszönöm a könyvet a Harmat Kiadónak!

(és akkor most megyek a saját feltétel nélküliségem keresésére 1-2 kedves emberrel kapcsolatban.)

2 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...