2012. február 4.

Koncz Marianna - Varga Miklós: Szigorúan bizalmas

Bevallom őszintén: egy valódi-élő személy valós naplóját olvasni érdekes érzés. Olyan intim. Vajon mit szólnak hozzá mások? Vajon tanulnak-e belőle mások? Vajon elítélnek-e a tetteimért? Vajon mellém állnak-e a tetteim miatt?

Ezt a könyvet ilyen gondolatokkal olvasgattam meg-megállva, mert bevallom, hogy meg kellett állnom. Egyrészt azért, hogy elgondolkodjam az olvasottakon, másrészt pedig azért, hogy elgondolkodjam azon, hogy én bevállalnám-e?

Miklós élete nem volt egyszerű innen nézve. Nagyon könnyű volt a dolgom: kész, nyomtatott formában lapozhattam, ismerkedhettem életének egy szeletével, s így az ítélkezés, a véleményalkotás is könnyebben ment. Pont ezért mondom azt, hogy én: nem vállaltam volna be. Megemelem a kalapomat, meghajtom fejemet az ember előtt, aki képes közszemlére bocsátani ezt a naplót. Akit egy érdeklődő fiúnak ismertem meg, s érdeklődési köre soha nem volt átlagos. Akinek élete, családjához való viszonya soha nem volt tökéletes, akinek szülei között is ellentétek, nem működő házasság volt.
A fiú, aki kereste önmagát, és elment a krisnásokkal, akit elvarázsolt ez a társaság. Akik a vallásukat felsőbbrendűnek érezték más vallásokéval szemben.
Miklós még fiatalkorában felvállalta a krisnások lemondásokkal teli életét, nehezen elviselte a családjával megszakadt kapcsolatot, és küzdött önmaga ellen, és a Krisna-hit mellett. Bár nem viselte mindig könnyen a lemondásokat (a nagyon korai kelést, a zord életkörülményeket, a női nem szépségétől való távolmaradást, más Krisna-hívő általi megszégyenítést, a csúfolódásokat), mégis annyira "tiszta" szeretett volna lenni, annyira szeretett volna elhagyni minden gyarló gondolatot, hogy bármi történt, soha nem adta fel. Laci tiszteletessel való találkozása újra elgondolkodtatta Istenről  és Jézusról. Járt Lengyelországban, Indiában, ahol már olykor az elveszett, átalakult hitét kereste, s mikor hazaérkezett egy megváltozott életet kezdett élni. Volt egy pont, amikor hite átalakult, és már reménykedtem, hogy jóra fordulnak dolgai. 
Nem szeretném elmondani a részleteket, de ajánlom az olvasást, forgatást. 

Nem is azért, hogy elmélyedjünk a Krisnások életében, hanem inkább azért, hogy széles látókörben tapasztalhassunk meg olyan eseményeket, amelyek megváltoztathatják egy ember életét, gondolatait, s ezáltal az olvasó gondolatát, és segít a saját életére való rálátásban, visszatekintésben is.

"Ki vagyok? Azt én is csak sejteni vélem. Viszont az emberek
olyan találékonyak, hogy mindig kitalálják helyette
saját magamat. Bírálnak és meghatároznak. Hol jónak, hol
rossznak gondolnak. Vajon adhatok-e a szavukra?
Szeretném megláttatni velük, hogy ki vagyok valójában,
s hogy ki szeretnék lenni. Próbálok erős lenni, és nem 
elbizonytalanodni. Viszont egyedül Isten ismerhet,
senki más. A lelkem szétosztom köztetek.
Hogy ki vagyok? Csak egy kis csavar, amely ha kihull a 
világból, talán meglazul valami valahol."
(Ismeretlen szerző)

4 megjegyzés:

  1. Húha, Andi, nagyon örülök, hogy elolvastad a könyvünket! :) Nagy bátortás számunkra ez a cikk!!!! Isten áldja meg életed minden területét! :) Koncz Marianna

    VálaszTörlés
  2. Nem tudom, debreceni vagy-e, de most csütörtökön 5től Debrecenben a Freedom házban (Gázvezeték u 50) lesz egy beszélgetés Mikivel. Ha tudsz, gyere. :)))
    Koncz Marianna

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szívesen. Nem vagyok debreceni, a Főváros mellett élek, és szívesen meghallgattam volna a beszélgetést. Sok mindent megerősíthetett vagy gyengíthetett volna bennem.

    VálaszTörlés
  4. Kedves Andi! Mikivel felveheted a kapcsolatot facebookon vagy emailben, szívesen ír levelet vagy skype-ol veled. Debrecenben most szervezünk olvasó találkozókat, de biztos meg lehet oldani, hogy akár Pesten is legyen hasonló. :) Szép hetet! Koncz Marianna

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...