2012. január 29.

Stieg Larsson: A tetovált lány

Mindig valami külső szellő fuvallata miatt kezdek bele egy krimibe. Általában kedvem sincs hozzá, mert finnyás vagyok, ráadásul a krimik nekem mindig a filmekhez kötődnek. Nos, most megint szembejött velem ez a tetovált Lisbeth, és csak azért tettem vele egy kísérletet, mert a könyvtárbérletemet kihasználva az ovi melletti könyvtárban éppen bent volt egy példány (sehol máshol nem, ami megközelíthető nekem), ami csak rám várt. Szó szerint, mert miközben nézegettem és kerestem a sikerkönyvek polcán, addig egy idősebb Úr a könyvtárosnál érdeklődött a könyv felől, amire én felkaptam a fejem (és magamban elátkoztam azt a tulajdonságomat, hogy nem szeretek kérdezősködni, hanem inkább önállóan megoldom a dolgokat), és közelebb somfordáltam. A könyvtáros Hölgy válasza az volt, hogy éppen félretette, mert darabjaiban van és be kell köttetni, erre én csak elhaló kissé elnyújtott nyögő hangon közöltem mindkettőjüknek, hogy "óóó, én is azért jöttem csak".
Nem tudom milyen fejet vágtam, mert miközben egyre közelebb értem hozzájuk, az Úr közölte, hogy vigyem, ő a filmet választja majd, a Hölgy pedig előszedte a kissé salátás példányt, odaadta és nagyon szigorú tekintettel közölte, hogy vigyázzak a lapokra, nehogy eltűnjenek, és sikerkönyv, csak két hetem van!

Nos, ilyen felelősséggel a hátam mögött, már nem is mertem "nem elolvasni". Lassan indítottam az ovis kötelezettségek miatt, majd a hétvégén már Mikaellel keltem, feküdtem és háltam.
Aztán most az van, hogy tetszett. A hűűű elmaradt a végén, de csak azért, mert az korábban érkezett.

Összegezve, csak, hogy ne írjak spoilert: szerintem nagyon összeszedett regény! Mindenképpen 5!

5: Blomkvist, Salander, Millennium, Vanger, Wennerström
——————————————————————————
1. Szövevényes.
2. Elmélkedős.
3. Pörgős.
4. Belemerülős.
és
5. Hú bakker!

2 megjegyzés:

  1. Ó, ez krimi? Ugye nem félelmetes? Mert én is el akarom olvasni már egy ideje, hallottam milyen sikeres, de ha félelmetes, akkor nem tudom, hogy belevágjak-e.

    VálaszTörlés
  2. @Dorabella: nem félelmetes, hanem izgalmas. Megéri :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...